Reclamele bancilor trebuie sa precizeze clar in ce moneda sunt dobanzile la credite

Data publicarii: 10-04-2007 | Media

Consiliul National al Audiovizualului (CNA), a hotarat in sedinta din 5 aprilie, ca reclamele bancilor trebuie sa precizeze in mod clar, atat scris cat si oral, moneda in care sunt promovate dobanzile la credite, noteaza Ghiseul Bancar. In ultima perioada, o serie de banci, printre care Banca Romaneasca, isi promoveaza credite cu dobanzi mici acordate in franci elvetieni (CHF), dobanzi cu doua sau chiar mai multe puncte mai mici decat cele ale creditelor in euro sau lei.

CNA a considerat ca neprecizarea in mod explicit a monedei de acordare a creditelor ar putea induce in eroare publicul, drept care a cerut televiziunilor si radiourilor sa se conformeze noii decizii.

"Membrii CNA au hotarat sa trimita posturilor de radio si de televiziune o scrisoare de atentionare prin care le solicita acestora ca noua versiune a spotului publicitar "Banca Romaneasca-creditul pentru casa" sa fie difuzata cu precizarea orala a monedei din reclama.

O alta scrisoare de atentionare va fi trimisa tuturor radiodifuzorilor pentru a avea in vedere ca spoturile pentru dobanda in alta moneda decat cea nationala sa fie clar precizata, in scris si oral", precizeaza CNA.

Ghiseul Bancar