Cumparatorii de masini se vor orienta catre modele ecologice din cauza taxelor
Data publicarii: 10-04-2007 | AutoTaxele mari impuse de tot mai multe state vehiculelor foarte poluante ii vor orienta pe clienti spre masini mai ecologice desi producatorii investesc sume din ce in ce mai mari pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, asa cum cer standardele UE, arata un studiu JATO Dynamics. Raportul JATO Dynamics, una din cele mai mari companii de cercetare de piata din domeniul auto, arata ca tinta stabilita de UE, care vrea sa reduca pana in 2012 emisiile medii de dioxid de carbon ale automobilelor vandute in Europa cu 20% comparativ cu 2005 aduce schimbari majore in industria auto.
"E un subiect sensibil si foarte complex, dar un lucru e sigur: problema nu e una care va fi uitata, ci se va discuta in continuare despre ea, iar producatorii au inceput deja sa faca schimbari si acest lucru s-a vazut la recent incheiatul salon auto de la Geneva", a spus directorul de vanzari si marketing al JATO Dynamics, Nasir Shah, citat de just-auto.com.
Analiza JATO arata ca tot mai multe companii fac eforturi pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon ale gamelor de automobile, dar atrage atentia ca, desi o serie de producatori s-au orientat si catre folosirea motoarelor electrice, pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, cumparatorii sunt inca reticenti fata de aceste tehnologii. Cei de la JATO aduc ca exemplu situatia modelului Toyota Prius, cel mai vandut vehicul hibrid din Europa, masina care, pe langa clasicul motor pe benzina, are si un motor electric. Prius este lider pe piata hibridelor, insa are numai 0,17% din piata europeana, iar anul trecut s-au vandut sub 40.000 de unitati pe continent.
In acelasi timp insa, JATO Dynamics admite ca o parte dintre clienti vor putea fi convinsi sa treaca la masini mai putin poluante daca guvernele vor mari taxele anuale de drum sau de posesie pentru automobilele care consuma mult carburant si emit cantitati mari de dioxid de carbon. Acest lucru se intampla deja in Marea Britanie. In schimb, Suedia a decis luna aceasta sa ofere 1.000 de euro pentru cei care isi cumpara automobile cu emisii foarte reduse de dioxid de carbon (sub 120 de grame pe kilometru).
Analisti JATO Dynamics observa inca un mod prin care producatorii de automobile incearca sa reduca nivelul de poluare. "Deja observam o tendinta a producatorilor de a oferi automobile de teren care in versiunea standard au tractiune pe doua roti, si nu pe toate cele patru. In plus, tot mai multe companii au inlocuit motorele pe benzina cu unele diesel care consuma si polueaza mai putin", sustine Nasir Shah . Acesta adauga ca cei care cumpara masini de teren sunt dispusi sa renunte la o parte din puterea masinii, atat timp cat se mentine aspectul masiv ale acestor automobile.
Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile sustine ca tintele pe care UE vrea sa le impuna pot fi atinse doar prin investitii care vor urca pretul masinilor cu valori cuprinse intre 2.400 si 4.000 euro, si ar face inabordabile automobilele din clasa mini sau mica. Ecologistii contrazic aceste cifre si spun ca preturile automobilelor vor creste in medie cu 600 - 800 de euro, bani care ar putea fi recuperati de proprietari prin consumul mai mic de combustibil al masinilor imbunatatite.
Companiile constructoare de masini trebuie sa reduca pana in 2012 emisiile motoarelor la 130 de grame, in conditiile in care cantitatea medie de gaze emise in 2005 era de 162 de grame pe kilometru.
Conform datelor disponibile in 2005, gama producatorului italian Fiat avea cele mai reduse emisii de dioxid de carbon, urmata de Citroen, Renault, Ford si Peugeot. Dintre primii cinci, numai Fiat are in medie emisii de dioxid de carbon sub 140 de grame pe kilometru.
Cantitatea de gaze emise de transportul rutier a crescut cu 30% din 1990 si reprezinta mai mult de un sfert din emisiile totale de dioxid de carbon ale UE. Aceasta crestere ar putea antrena un esec al tentativei Uniunii de a respecta Protocolul de la Kyoto, care prevede ca statele membre sa isi reduca emisiile de gaze cu efect de sera cu 8% pana in 2012, fata de anul de referinta 1990, anuland progresele inregistrate de UE in alte sectoare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall