Extinderea retelelor bancare a ridicat chiriile din spatiile comerciale cu pana la 40%
Data publicarii: 11-04-2007 | ImobiliareExtinderea retelelor bancare si a magazinelor in cartierele bucurestene a dus la o crestere a chiriei pentru spatiile comerciale cu 30-40% fata de 2006, in timp ce chiriile pe arterele din zona ultracentrala s-au majorat cu 20%, a declarat reprezentantul companiei Regatta, Carmen Godeanu.
"Dupa acoperirea zonei centrale, bancile si magazinele s-au orientat spre marile aglomerari urbane. Pentru 2008 estimam o incetinire a cresterii chiriilor", a precizat Godeanu. Potrivit Regatta, chiriile din marile centre comerciale ar putea sa scada in perioada urmatoare, ca urmare a cresterii numarului de galerii comerciale, mall-uri, hipermarket-uri.
Cele mai cautate spatii comerciale din Bucuresti sunt cele stradale, iar cele mai scumpe artere sunt Bulevardul Magheru si Bratianu, unde metrul patrat se inchiriaza cu 150 euro. In clasament urmeaza Calea Victoriei si Dorobanti, unde chiria se situeaza intre 80 si 100 euro pe metru patrat. Stefan cel Mare, Calea Mosilor si Mihai Bravu sunt strazi unde chiria se ridica la 50 de euro pentru un metru patrat. Cele mai mici chirii sunt percepute pentru spatiile comerciale din cartiere, unde se achita intre 25 si 60 euro pe metru patrat.
"Aceste valori sunt date pentru suprafete de o suta de metri patrati in locatii foarte bune, pe arterele respective. Desigur, preturile variaza in functie de locatie si de suprafata. In cazul acestui tip de proprietati intervine un nou factor, vadul comercial. Acesta este la fel de important ca primele doua in stabilirea pretului", considera Carmen Godeanu. Ea sustine ca, in cazul spatiilor comerciale stradale, amenajarile au un rol minor in influentarea pretului chiriei si inca mai este loc de crestere, spre deosebire de marile spatii comerciale unde tendinta este de scadere.
"Este greu de spus daca va exista o diferenta intre chiriile pentru spatiile comerciale stradale din viitoarele dezvoltari imobiliare din Bucuresti in comparatie cu cele vechi. Cel mai probabil ea va fi data de locatie, apoi de suprafata si vad comercial. Spre exemplu, un spatiu nou nu poate rivaliza cu o locatie de pe bulevardul Magheru, zona cu cel mai ridicat nivel al chiriilor la spatii comerciale stradale din Bucuresti", a subliniat Godeanu.
Spatiile cel mai usor de inchiriat sunt cele intre 80 si 100 metri patrati. De regula, suprafetele mari se divizeaza deoarece astfel se obtin preturi mai bune. In ceea ce priveste principalii ocupanti ai acestora, peste 80% dintre operatori sunt chiriasi. In cazul mallurilor, procentajul este de 100% chiriasi, potrivit Regatta.
Principalii operatori ai spatiilor comerciale stradale sunt retelele bancare si alte institutii finaciare, lanturile de farmacii, cazinourile, retelele de magazine IT, showroomurile si supermarketurile de proximitate. In ultimii ani s-a remarcat o scadere drastica a magazinelor de imbracaminte si incaltaminte situate in spatiile comerciale stradale, care prefera mallurile si galeriile comerciale, mai spune analistul Regatta.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall