Vosganian: Noua varianta a taxei auto nu va fi foarte diferita fata de cea actuala
Data publicarii: 13-04-2007 | AutoMinistrul finantelor si economiei, Varujan Vosganian a declarat, vineri, ca noua varianta a taxei de prima inmatriculare auto, pe care guvernul o va adopta, nu va fi foarte diferita de cea din prezent. Ministrul a intarit, in acest fel, o declaratie facuta joi, potrivit careia autoritatile romane isi vor sustine punctul de vedere in fata Comisiei Europene in privinta taxei de inmatriculare auto, insistand pe componenta ecologica si pe consecintele pozitive ale taxei pentru productia interna.
Vosganian a precizat ca, la finalul unei intalniri guvernamentale de joi pe aceasta tema, in elaborarea punctului de vedere al partii romane, se va tine cont de componenta ecologica a acestei masuri si de consecintele pozitive pentru parcul auto romanesc si productia interna.
Tot in aceasta saptamana, Vosganian considera ca "evitarea ajungerii in fata Curtii Europene de Justitie este solutia optima" pentru Romania si preciza ca guvernul va transmite Comisiei Europene o pozitie privind taxa de prima inmatriculare a autoturismelor, in perioada de doua luni impusa de procedurile organismului european.
Comisia Europeana a declansat, pe 20 martie 2007, procedura de infringement (incalcare a tratatelor) impotriva Romaniei pentru taxa de inmatriculare. Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. CE contesta modul de calcul al taxei pentru masinile vechi si incalcarea principiului nediscriminarii intre cetatenii UE. Astfel, din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi depaseste valoarea reziduala a masinilor, iar masinile second hand vandute de cetatenii romani nu sunt taxate la vanzare asa cum se intampla cu cele vandute de alti cetateni UE.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare