Fujitsu va produce primul hard-disk cu senzor anti-soc incorporat
Data publicarii: 13-04-2007 | IT&CFujitsu va produce un hard-disk in care va incorpora senzori anti-soc pentru a proteja impotriva pierderilor de date ce pot aparea cand utilizatorii scapa laptopurile pe jos, a anuntat recent Fujitsu Europe. Cel mai mare risc de pierdere a datelor atunci cand un utilizator scapa un laptop pe jos apare din cauza faptului ca acul de scriere si citire al drive-ului se poate izbi de suprafata delicata a mediului intern de stocare si o poate zgaria iremediabil, facand imposibila recuperarea informatiilor.
Senzorul realizat de Fujitsu detecteaza daca laptopul se afla in cadere libera si indeparteaza automat capul de scriere si citire al drive-ului de discul propriu-zis, evitand astfel deteriorarea discului si pierderea datelor. Capul de scriere revine in pozitia normala de indata ce pericolul impactului a trecut. Datele raman in memoria-tampon a hard-diskului, iar discul magnetic nu se opreste din rotatiile normale, ceea ce permite reluarea lucrului in conditii optime.
Alti producatori de laptopuri ofera de asemenea mecanisme de protectie anti-soc, care sunt incluse in carcasa laptopului. Tehnologia dezvoltata de Fujitsu are avantajul de a nu necesita spatiu aditional in carcasa laptopului, ceea ce va permite producatorilor de calculatoare sa aplice noua tehnologie fara modificari in procesul de productie.
Intr-o prima faza, Fujitsu va oferi aceasta tehnologie ca o optiune suplimentara pentru cei care achizitioneaza laptopuri echipate cu hard-diskurile de 40GB si pana la 100GB din seria MHW2xxxBH. Mecanismul va fi ulterior inclus ca optiune standard pentru toate modele de hard-disk produse de Fujitsu.
Compania japoneza de tehnologie Fujitsu a avut, in anul 2006, venituri de 40.6 miliarde de dolari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall