Google va plati 3,1 miliarde dolari pentru firma de publicitate online DoubleClick
Data publicarii: 16-04-2007 | InternationalGoogle Inc. a anuntat ca va plati 3,1 miliarde dolari pentru firma de publicitate online DoubleClick Inc, cea mai costisitoare achizitie a grupului specializat in cautari pe internet care inceraca astfel sa se extinda pe o piata publicitara dominata de Yahoo Inc., relateaza Reuters. Gigantul informational a depasit grupurile rivale Microsoft Corp. si Yahoo in stadiile finale ale licitatiei, au precizat surse familiare cu aceasta afacere.
Suma finala reprezinta un castig imens pentru fondul privat de investitii din San Francisco, Hellman & Friedman, care este actionarul majoritar al grupului DoubleClick, pentru care a platit in urma cu 21 de luni suma de 335 milioane dolari, a afirmat o alta sursa.
Aceasta achizitie majoreaza pozitia ocupata de Google pe piata publicitatii online, ce contabilizeaza jumatate din marketingul online. Pana in acest moment, aceasta piata a fost dominata de Yahoo Inc.
"Odata cu aceasta tranzactie, Google va deveni lider absolut al pietei", a declarat un analist al grupului Forrester Research, Shar VanBoskirk.
Tranzactia, incheiata in numerar, vine la doar sase luni dupa ce Google a achizitionat site-ului de gazduire online a fisierelor video YouTube, pentru suma de 1,65 miliarde dolari, tranzactie urmand a fi finalizata pana la sfarsitul anului, dupa ce va primi acceptul organelor de reglementare ale pietei.
Anumiti analisti sunt de parere ca Google a platit un pret mult prea mare pentru DoubleClick, insa analistul RBC Capital Markets, Jordan Rohan, a declarat ca aceasta tranzactie a fost strategica pentru Google, care nu isi permitea ca aceasta firma sa fie preluata de Microsoft.
Aceasta preluare vine pe fondul extinderii influentei Yahoo pe piata publicitatii online, care a semnat in cursul acestei saptamani un acord publicitar cu conglomeratul media Viacom.
In urma cu doua luni, Yahoo a semnat un contrcat si cu NBC Universal privind extinderea unui parteneriat publicitar cu iVillage, urmand a promova toate proprietatile online detinute de Viacom.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall