Piata romaneasca de IT & C, electronice si electrocasnice va creste cu 10-15% in 3 ani
Data publicarii: 21-08-2007 | IT&CGrupul Flamingo International estimeaza ca piata locala de IT&C, electronice si electrocasnice va creste cu aproximativ 10-15% in urmatorii trei ani, urmand sa atinga nivelul actual al pietelor din Europa Centrala si de Est, precum Cehia si Ungaria, conform unui comunicat. Conform estimarilor facute de Grupul Flamingo International, valoarea actuala a pietei romanesti de electronice, electrocasnice si IT&C se situeaza la putin sub un miliard euro.
Segmentul de IT&C contribuie cu 25%, cel de electronice negre cu 35%, iar cel de electrocasnice albe cu 40%. Pietele din Ungaria si Cehia au un avans de circa 50%, inregistrand o valoare de aproximativ 1,4 miliarde euro, fiind mult mai stabile datorita unui ritm anual de crestere de 3-5%.
"Desi in Romania, datorita numarului mare al populatiei, volumul de vanzari pe segmentul de IT&C este putin mai mare decat cel inregistrat in Ungaria sau Cehia, sunt inca diferente semnificative in ceea ce priveste valoarea vanzarilor, principala cauza pentru aceasta fiind sensibilitatea mai ridicata la pret a consumatorilor din Romania comparativ cu pietele din Europa Centrala si de Est, acest lucru generand volume mai mari de vanzari pe segmentul economic", a declarat directorul executiv al Flamingo International, Jiri Rizek.
Potrivit lui Jiri Rizek, in Romania segmentul de IT&C are un potential foarte mare de dezvoltare. Acest sector va sta la baza cresterii pietei de retail de IT&C, electronice si electrocasnice in urmatorii doi, trei ani, prin prisma evolutiei vanzarilor de PC-uri, periferice, telefoane mobile sau console si produse dedicate segmentului de gaming.
Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment al doilea cel mai mare jucator de pe piata adresata. Strategia Grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flamingo Computers si Flanco. In prezent exista 13 locatii Flanco World in cele mai importante regiuni ale tarii, urmand ca pana la finalul anului 2007 sa fie inaugurate inca sapte noi unitati.
Din iunie 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall