Compania de Factoring a afisat afaceri de peste 45 milioane euro in primul semestru

Data publicarii: 27-08-2007 | Afaceri

Compania de Factoring, infiintata in toamna anului trecut, a obtinut in primul semestru al acestui an o cifra de afacei de 45,5 milioane de euro, ca urmare a cresterii numarului de clienti si a extinderii teritoriale, a anuntat luni compania. Cifra de afaceri inregistrata de Compania de Factoring, detinuta de Banca Transilvania si Intermarket Bank Viena, este cu 10% mai mare decat cea estimata la inceputul anului pentru aceasta perioada, datorita dezvoltarii portofoliului de clienti care activeaza in industria materialelor de constructii si cea alimentara.

Un alt factor important care a contribuit la dezvoltarea afacerii companiei il reprezinta dezvoltarea portofoliului de clienti importanti in zona Transilvaniei, prin deschiderea biroului de vanzari regional, precum si prin cresterea volumului de finantare acordat clientilor existenti.

"Marja de profit in primele sase luni este de 16%, cu o tendinta de mentinere in urmatoarele sase luni, urmand sa inregistram o scadere usoara in 2008", a declarat presedintele Companiei de Factoring, Valentin Chirca.

Factoringul intern, care reprezinta 90% din portofoliul companiei dupa primul semestru, creste mai rapid decat factoringul de export. Principalul motiv il reprezinta termenele de plata din piata interna, care sunt mai mari decat pe piata internationala si, de asemenea, nevoia de finantare pentru livrarile la intern este mai mare, se arata in comunicat.

Serviciul de factoring cu cea mai mare pondere in cifra de afaceri a companiei este produsul de factoring cu recurs, fara asigurarea riscului de neplata, care reprezinta 70% din potofoliu.

"Suntem siguri ca in viitorul apropiat o mare parte din clienti va opta si pentru produsele de factoring cu asigurare, care ofera de fapt beneficiile a doua produse financiare: finantare si asigurare creante", considera Chirca.

Industria materialelor de constructii detine o pondere importanta in cadrul operatiunilor de factoring, unde termenele de plata sunt relativ mari, intre 60 si 90 zile.

In  a doua parte a anului, compania va investi 100.000 euro in implementarea unui sistem IT integrat, care va creste rapiditatea si acuratetea operatiunilor de factoring.  Astfel, clientii vor beneficia de o platforma de comunicare prin care pot transmite informatii despre operatiunile efectuate si primi informatii despre facturile care se doresc a fi finantate, se mai arata in comunicat.

"Piata de factoring incepe sa devina concurentiala, dar este inca dominata de banci. Noi jucatori intrati in piata vor deveni jucatori importanti in doi sau trei ani. Acesti noi jucatori se vor orienta cu precadere pe piata IMM -urilor, pentru care acest produs reprezinta o solutie de finantare ideala", a mai spus Chirca.

Presedintele Companiei de Factoring considera ca piata va depasi 1 miliard de euro in acest an, iar compania sa isi propune sa obtina o cifra de afaceri de peste 100 milioane euro si sa adauge inca 100 de clienti in portofoliul companiei. Compania de Factoring tinteste o cota de piata de 10% pentru 2007 si de 15% pentru 2008.

Compania a realizat o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro in primul trimestru al anului 2007. Portofoliul sau cuprinde in momentul de fata 50 de clienti companii, din care 80% sunt intreprinderi mici si mijlocii (IMM). O pondere de 70% din portofoliu este reprezentata de industria materialelor de constructii, industria alimentara si industria bunurilor de larg consum. Rata de crestere lunara a cifrei de afaceri este de 9%, iar a numarului de facturi cu plata la termen finantate de Compania de Factoring este de 17%.

Factoringul reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor, prin care se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru firmele mici si mijlocii. Firmele au, astfel, posibilitatea sa-si creasca cifra de afaceri, sa realizeze investitii si au o flexibilitate mai mare in a-si asuma termene de plata variate.

Compania de Factoring IFN SA, membra a Factors Chain International (FCI), una dintre cele mai mari organizatii specializate la nivel mondial, a fost infiintata in octombrie 2006 de Intermarket Bank Viena si Banca Transilvania, cu o cota de participare la capitalul social al companiei de 50% fiecare. Intermarket Bank Viena, unul dintre fondatorii Companiei de Factoring IFN SA, este lider de piata in Europa Centrala si de Est, avand o cota de piata de 31% si subsidiare in Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania. In anul 2005, Intermarket Bank Viena a inregistrat o cifra de afaceri totala de 4,23 miliarde euro.

In prezent, bancile care ofera servicii de factoring pe piata romaneasca sunt Banca Comerciala Romana (BCR), ING Bank Romania (prin ING Commercial Finance), UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank Romania, ABN Amro Bank si MKB Romexterra.

NewsIn