Dacia va produce 400.000 de automobile in 2009 la uzina de la Mioveni
Data publicarii: 06-11-2007 | AutoConstructorul Dacia va produce 400.000 de automobile in 2009, aproape dublu fata de anul in curs, iar ponderea exportului va ajunge peste doi ani la 70% din productie, a declarat marti directorul general Automobile Dacia, Francois Fourmont, la un seminar dedicat pietei auto.
"Am luat decizia sa crestem capacitatea de productie a uzinei de la Mioveni si astfel, anul viitor vom produce efectiv 320.000 de masini. In 2009, vom produce efectiv 400.000 de masini", a spus reprezentantul Dacia.
Fourmont a mai spus ca 55% din productie va merge anul acesta la export, iar pana la sfarsitul anului 2009, circa 70% din productie va fi destinata strainatatii. Dacia va produce in 2007 aproximativ 220.000 de automobile la Mioveni.
"Vom lansa un nou model, in doua volume, la sfarsitul anului 2008", a spus Formont. El a precizat ca productia noului model nu va afecta fabricarea celorlalte patru modele (berlina, break, furgon si pick-up) pentru ca Dacia a investit in cresterea capacitatii de productie si pentru ca liniile de asamblare sunt concepute flexibil, astfel incat sa raspunda cererii pietei pentru unul sau altul dintre modele. In prezent, Dacia produce trei modele Logan: berlina, break-ul si furgonul, iar in primul trimestru din 2008 va incepe comercializarea Logan pick-up.
Referitor la inlocuirea modelului Logan cu o noua generatie, Fourmont a spus ca noul Logan nu va fi lansat pe piata mai devreme de cinci - sase ani de la inceperea productiei (2004 - n. r.) - cat este media pentru inlocuirea unei masini in Europa "Noi mizam mai degraba pe imbunatatirea modelelor noastre, nu pe schimbarea totala a lor"
Dacia va incepe anul viitor, in uzina de la Mioveni, productia a doua noi modele bazate pe platforma Logan, unul fiind Logan Pick-up, iar cel de-al doilea, un derivat din modelul Sandero, declara la inceputul lui octombrie, Charles Morillo, directorul uzinei de autovehicule.
Sandero, prezentat in septembrie la salonul Auto de la Frankfurt, va fi primul model pe care Renault il lanseaza mai intai in afara Europei. Masina in cinci usi, derivata din platforma B0 a Logan, va fi produsa la uzina din orasul brazilian Curitiba, urmand a fi comercializata in Brazilia din decembrie, si apoi in Argentina. Sandero e un automobil de clasa mica in doua volume, cu o lungime de 4,02 metri si un spatiu de depozitare de 320 litri in portbagaj. Spre comparatie, Logan berlina are 4,25 metri lungime, iar Logan break (MCV), 4,45 metri.
Automobile Dacia va lansa in primavara lui 2008 al patrulea model din gama Logan, versiunea Pick-up in Romania si in alte trei tari, iar producatorul nu a oferit inca estimari privind cifra de vanzari, asteptand mai intai reactia pietei,
Anul acesta, segmentul masinilor de 10.000 de euro ocupa 75% din piata auto romaneasca.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare