80% dintre romani au locuinte personale
Data publicarii: 22-11-2007 | ImobiliareRomanii si rusii sunt dispusi sa investeasca pentru imbunatatirea conditiilor de locuit, in medie, 20.000 de euro, polonezii si cehii se gandesc la investitii mai mari, de circa 25.000 de euro, iar maghiarii nu ar investi mai mult de 18.000 de euro, reiese din studiul realizat de compania GE Money.
Acelasi studiu realizat de GE Money - divizia de servicii financiare de retail a General Electric - in cinci tari din Europa Centrala si de Est in lunile august-septembrie releva faptul ca mai mult de o treime dintre romani (39%) doresc sa isi imbunatateasca in urmatorii cinci ani conditiile de locuit. Situatia din Romania este similara cu cea din Ungaria, unde 40% din populatie doreste sa isi creasca standardele de locuit, fie prin cumpararea unei case sau a unui apartament nou, fie prin reconstructia proprietatii detinute. In Rusia si Cehia peste jumatate din populatie intentioneaza sa faca o astfel de schimbare in urmatorii cinci ani, ponderea celor care se gandesc la acest lucru fiind de 76% in Cehia, respectiv 65% in Rusia.
Motivul principal pentru schimbarea conditiilor de locuit in toate tarile incluse in studiu este dorinta de a locui mai bine, mai confortabil decat in prezent. Cu toate acestea, se observa diferente intre cele cinci tari: aproape 50% dintre polonezi vad imbunatatirea locuintei si ca pe o investitie pentru viitor. In cazul rusilor, in comparatie cu celelalte natiuni, sunt mai pronuntate motivele legate de familie, cum ar fi dorinta de a se muta singuri sau venirea pe lume a unui copil. In schimb, pentru maghiari principalul argument (pentru 20% dintre cei intervievati) este starea proasta a actualei locuinte. In toate cele cinci tari, populatia locuieste cu precadere in apartamente sau case proprietate personala. Aceasta tendinta se observa mai ales in Romania si Ungaria, unde 80% dintre respondenti au locuinte proprii. Cea mai mare pondere a persoanelor care locuiesc cu chirie se inregistreaza in Cehia, 25% si Rusia, 21%.
Pentru 20% dintre romani, nevoia de a avea o locuinta in proprietate personala reprezinta al doilea motiv ca importanta pentru schimbarea conditiilor de locuit. "Romanii au un simt al proprietatii foarte bine conturat si isi propun sa investeasca in locuinta personala", a spus Cristian Dragos, Sales&Marketing Manager al GE Money in Romania.
In toate tarile monitorizate populatia doreste sa isi finanteze schimbarea sau imbunatatirea locuintei din resurse financiare proprii. Cu toate acestea, mai mult de jumatate dintre respondenti se gandesc serios sa se imprumute la o institutie financiara pentru a-si imbunatati actuala locuinta sau pentru a-si cumpara una noua. Si in Romania ponderea celor care iau in calcul varianta unui imprumut de la o institutie financiara depaseste 50%.
Doi din cinci romani locuiesc in case cu suprafete cuprinse intre 50 si 75 metri patrati, in timp ce numai unul din cinci detine o locuinta de 75 mp pana la 100 mp. In Ungaria situatia este asemanatoare, aproape jumatate din maghiari locuind in case de 50-75 mp. In Rusia insa, 48% dintre cei care au raspuns sondajului au un camin mai mic de 50 mp. Cand vine vorba de parametrii noii locuinte, circa 40% dintre romani spun ca si-ar dori o casa sau un apartament cu suprafata de peste 100 de metri patrati, in timp ce 25% din populatie s-ar multumi cu o locuinta de 75-100 mp. Standardele rusilor si maghiarilor sunt mai modeste: peste o treime din respondenti se gandesc la o locuinta de pana la 75 mp.
Conform studiului GE Money, varsta medie la care romanii incep sa locuiasca singuri, independent de parinti este 24 de ani. Aceeasi medie de varsta se intalneste si in Polonia, in timp ce in Republica Ceha, Ungaria si Rusia tinerii se muta singuri la 23 de ani.
"Desi efectuata in tari dintr-o singura zona geografica, cercetarea a identificat o serie de deosebiri in ceea ce priveste mentalitatea si aspiratiile populatiilor analizate. In cele cinci state se observa o trasatura comuna - nevoia de imbunatatire a conditiilor actuale de locuit, dar si nevoi distincte in ceea ce priveste spatiul de locuit. Estimez o crestere a cererii pentru produse financiare care sa satisfaca solicitarile tot mai diversificate ale locuitorilor din Europa Centrala si de Est", a declarat directorul Domenia Credit si Regional Mortgage Development Manager GE Money CEE, Carmen Retegan.
Studiul, realizat de compania de cercetare de piata TNA AISA la initiativa GE Money, a fost efectuat in perioada august-septembrie 2007 pe esantioane reprezentative din cinci tari din Europa Centrala si de Est: Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Romania si Rusia. Personale intervievate apartin atat mediului urban cat si celui rural, au varste cuprinse intre 18 si 65 de ani si sunt adulti care iau decizii sau participa in procesul de luare a deciziei in ceea ce priveste locuinta.
GE Money, divizie a companiei General Electric, detine active in valoare de 190 miliarde de dolari si este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare pentru consumatori, retaileri si dealeri auto din 55 de tari. Cu sediul in Stamford, Connecticut, SUA, GE Money ofera la nivel global o gama larga de produse, printre care se numara carduri de credit, credite de consum, credite si leasing auto, credite ipotecare, carduri corporate, credite de refinantare, imprumuturi pentru nevoi personale cu garantii imobiliare, produse de asigurare complementare produselor de credit.
GE Money a intrat pe piata din Romania in trimestrul al treilea al anului 2006 prin achizitionarea celor trei companii specializate in servicii financiare non-bancare: Leasemart Holding BV (detinatoare a companiei Motoractive Leasing), Ralfi IFN SA (companie care ofera credite de consum sub numele Estima Finance) si Domenia Credit IFN SA.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall