ABN Amro Bank Romania vrea sa atraga 100.000 de clienti cu venituri ridicate pana in 2008

Data publicarii: 29-11-2007 | Finante-Banci

ABN Amro Bank Romania are in vedere circa 100.000 de persoane cu venituri ridicate pe care vrea sa le atraga drept clienti in 2007-2008, a spus, miercuri, vicepresedintele executiv al ABN Amro, Ravi Sankaranarayanan. "Ne asteptam ca piata romaneasca sa se dezvolte, iar numarul clientilor cu venituri ridicate (mass affluent clients) sa creasca la circa 300.000 in urmatorii 3-5 ani. Vrem sa jucam un rol important pe acest segment si vrem sa ne plasam intre primele trei banci pe aceasta piata in urmatorii 3-5 ani", a spus Ravi Sankaranarayanan.

Vicepresedintele executiv al ABN Amro a explicat ca grupul are, in prezent, 2,4 milioane de clienti pe segmentul mass affluent (cu venituri ridicate), care reprezinta circa 10% din totalul clientilor grupului si aduc cam 70% din venituri si chiar mai mult din profit.

Sankaranarayanan a precizat ca banca nu desfasoara in Romania activitati bancare de retail, ca multi dintre competitorii sai, ci a preferat sa se axeze pe segmentul clientilor cu venituri ridicate. "Credem ca acest segment are cel mai mare potential de dezvoltare si nu intentionam, in prezent, sa ne abatem de la aceasta strategie, pentru ca urmarim sa jucam un rol important pe acest segment in Romania", a mai spus Sankaranarayanan.

"Strategia din Romania corespunde cu cea globala a grupului atat pe partea serviciilor pentru corporatii, cat si pentru populatie, si vrem sa crestem mai repede pe segmentul clientilor cu venituri ridicate, pentru ca profitabilitatea si eficacitatea pe care le resimtim sunt mai interesante decat din segmentul de mass retail", a explicat presedintele ABN Amro Bank Romania, Peter Weiss.

Presedintele ABN Amro Bank Romania a mai spus ca vrea sa ofere clientilor o abordare centrata pe nevoile lor, care se concentreaza pe relatia cu clientul si aflarea planurilor sale financiare de viitor.

"E mai mult un serviciu de consultanta decat un produs, prin care personalul cu o inalta calificare evalueaza de ce servicii si produse are nevoie clientul, de la credite, carduri si administrare de active pana la fonduri si depozite la termen", a explicat Weiss.

Banca vrea sa aiba o strategie deschisa, in sensul ca va incerca sa ofere si produse care nu fac parte din domeniul grupului, motiv pentru care "negociem in acest sens cu mai multe entitati", a precizat Weiss.

"Am putea avea o intelegere cu Pioneer Asset Management prin care sa oferim open market funds, pentru ca noi credem ca trebuie sa le oferim cele mai bune produse clientilor nostri, ceea ce ar putea presupune sa le oferim produse de la companii din afara ABN", a mai spus Sankaranarayanan.

Societatea de administrare a investitiilor Pioneer Asset Management face parte din grupul UniCredit.

NewsIn