Dacia a tras in sus anul trecut profitul Renault, care nu vrea insa loganizarea grupului

Data publicarii: 17-02-2008 | Afaceri

Producatorul francez de automobile Renault a reusit sa-si atinga tintele financiare pe 2007 datorita modelului Logan, insa in urmatorii doi ani conducerea grupului mizeaza pe cresterea volumelor prin lansarea mai multor modele noi, nedorind o "loganizare" a Renault, scrie Les Echos.

Dacia a vandut, pe plan mondial, peste 230.000 de automobile anul trecut, in crestere cu 17,4% fata de 2006, in timp ce vanzarile grupului Renault au avansat cu 2,2%, pana la peste 2,48 milioane unitati.

In plus, "rentabilitatea in cadrul Renault este foarte inegal impartita intre familia Logan, cu o marja operationala de 6% in Europa si chiar de peste 8% in cazul uzinei de la Pitesti, si restul gamei Renault, pentru care media este de sub 3%", mai scrie cotidianul economic Les Echos.

"Cand am anuntat ca Logan va face o marja operationala de 6%, nimeni nu ne-a crezut. Insa in prezent tocmai acest model trage Renault in sus. Masinile ieftine nu sunt neaparat masini care aduc profit redus", a explicat presedintele grupului Renault, Carlos Ghosn.

Renault depinde prea tare de un singur produs si de o singura piata,in prezent fiind vorba despre Logan - lansat de predecesorul lui Ghosn, Louis Schweitzer - asa cum in urma cu aproape trei ani era modelul Megane Scenic pe piata frantuzeasca, comenteaza Les Echos.

Carlos Ghosn vrea insa sa echilibreze situatia in cadrul Renault. "Reperele de crestere au fost stabilite, suntem gata de ofensiva. Logan a avansat cel mai mult anul trecut, insa lucrurile vor fi diferite in 2008. Pentru 2009, planul nostru nu include loganizarea Renault", a explicat seful companiei.

In Europa, unul din reperele importante ale strategiei consta in inlocuirea vechiului Megane, la sfarsitul lui 2008. In total, inginerii si specialistii in design auto de la Renault vor avea de conceput 25 de masini in 2009, de la 22 anul trecut si peste zece in 2004 si 2005.

Pentru 2008, grupul - care detine marcile Renault, Dacia si Samsung - mizeaza pe o crestere fara precedent a vinzarilor, ca urmare a lansarii a noua noi modele de autovehicule.

"Recunoastem insa riscurile. Nu va fi un an usor, intr-un context economic defavorabil si tinand cont de volatilitatea cursului valutar, care ne poate afecta rezultatele", a avertizat Ghosn.

El estimeaza ca piata europeana se va mentine stabila, cu un avans in estul Europei si o scadere in Vest.

In 2007, profitul net al Renault a scazut cu 7,6%, la 2,734 miliarde euro, fata de performanta de 2,960 miliarde euro inregistrata in 2006. Grupul si-a confirmat tintele stabilite pentru 2008, privind obtinerea unei marje operationale de 4,5% si o crestere de peste 10% a vanzarilor fata de 2007.

NewsIn