Modelul Mazda6 a fost completat cu motorizarea diesel si versiunile hatchback si sport combi

Data publicarii: Astazi, 19-02-2008 | Auto

Constructorul japonez de automobile Mazda lanseaza pe piata romaneasca versiunile hatchback si sport combi, precum si motorizarea diesel pentru noua Mazda6, a anuntat, marti, compania.

Cele doua noi modele de caroserie vor fi comercializate in Romania la preturi cu toate taxele incluse incepand de la 20.490 euro pentru varianta hatchback si 21.290 euro pentru varianta sport combi.

Noua Mazda6 echipata cu motor diesel va putea fi achizitionata la un pret incepand de la 22.190 euro.

Mazda 6

La fel ca si la versiunea sedan, dimensiunile celor doua noi variante de caroserie sunt mai mari. Unul dintre efectele acestei cresteri se regaseste la interior, unde pasagerii beneficiaza de mai mult spatiu. Pasagerii din spate au cu 20 mm mai mult loc pentru picioare si cu 9 mm mai mult pentru umeri.

Desi a crescut ca volum, noua Mazda6 este mai usoara cu pana la 35 kg, comparativ cu versiunea anterioara, urmand trend-ul impus de modelul de clasa mica Mazda2. Portbagajul are o deschidere de 1066 mm a portbagajului pentru versiunea sport combi este una dintre cele mai bune din segment.

Design-ul sportiv al celor doua variante de caroserie este confirmat de valorile coeficientului de rezistenta la inaintare, 0,27 pentru hatchback si 0,28 pentru sport combi.

Gama de propulsoare pe benzina, 1,8l, 2l si 2,5l, oferite in prezent de constructorul nipon este completata de un motor common-rail turbo diesel de 2l, care dezvolta 140 CP si un cuplu maxim de 330 Nm.

Motorul diesel a fost imbunatatit si este mai economic, inregistrand un consum de combustibil combinat de 5,6l/100km, mai putin cu 6,7% fata de versiunea anterioara. Ca urmare a imbunatatirilor realizate de inginerii Mazda, noul motor prezinta si un nivel redus al emisiilor de noxe (NOx).

Toate versiunile sunt echipate cu sase airbag-uri (doua frontale si doua laterale pentru pasagerii din fata, precum si doua airbag-uri cortina). De asemenea, sistemul de siguranta activa include ABS, distributia electronica a franarii (EBD), controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electronic al tractiunii (TCS) si asistenta la franare.

In structura caroseriei noii Mazda6  a fost utilizat cu pana la 7% mai mult otel cu duritate ridicata, iar pentru protectia pietonilor, in caz de impact bara frontala, a fost umpluta cu o spuma speciala.

Motorizarea diesel va fi disponibila in Romania incepand cu primul trimestru din 2008 si va reprezenta 80% din obiectivul de vanzari, 400 de unitati, al noii Mazda6. Conform previziunilor companiei, evolutia cotei de piata in segmentul de clasa medie va fi crescatoare, contrar trend-ului descendent al cotei de piata pentru segmentul D.

Desi volumul de vanzari pentru modelele de clasa medie se afla in crestere, cota de piata din totalul vanzarilor de automobile de import din Romania se afla in scadere.

Producatorul japonez de automobile Mazda a vandut anul trecut 1.028 de masini in Romania, in crestere cu 170% fata de anul 2006, cand a comercializat 381 de automobile.Cele mai bine vandute modele au fost Mazda3 (358 de unitati) si Mazda6 (246 de unitati).

Pentru anul acesta, tinta de vanzari a Mazda este de 2.000 de unitati, aproape dublu fata de numarul de masini vandute anul trecut.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: