1,82 milioane de dolari pentru difuzarea unui spot de 30 de secunde in timpul Oscarurilor

Data publicarii: 25-02-2008 | Media

Stralucire, glorie si multi bani: iata trei cuvinte prin care s-ar putea caracteriza Gala Oscarurilor care a avut loc aseara la Los Angeles. Unul dintre marii castigatori a fost canalul de televiziune ABC, cel care a transmis in direct ceremonia de decernare a premiilor. A castigat prestigiu, dar si foarte multi bani din publicitate. Pretul publicitatii la Premiile Oscar s-a dublat in ultimii 10 ani. Investitiile merita, avand in vedere ca anul trecut ceremonia a fost urmarita de peste 40 de milioane de telespectatori.

Advertiserii au cheltuit, in medie, 65 de milioane de dolari pentru ultimele zece editii ale Premiilor Oscar, sumele alocate dublandu-se comparativ cu 1998. Pentru difuzarea de reclame in cadrul transmisiunii televizate a Premiilor Oscar de anul trecut s-au alocat bugete de 80 de milioane de dolari, comparativ cu doar 41 de milioane de dolari in 1998, cand Gwyneth Paltrow a primit Oscarul pentru cea mai buna actrita, pentru rolul din "Shakespeare in Love".

S-a remarcat si o crestere a costului de difuzare a spoturilor in timpul Oscarurilor, de la 998.000 de dolari, in 1998, la 1,5 milioane de dolari ,in 2001, si 1,7 milioane de dolari, in 2007.
 
Anul acesta, postul de televiziune ABC, care a transmis in direct Gala, a vandut spatiile de reclama cu 1,82 milioane de dolari pentru difuzarea unui spot cu durata de 30 de secunde, in crestere cu aproape 8% fata de 2007.

Conform specialistilor, premiile Oscar au suferit un declin al ratingului de 25% din 1998 pana in prezent, in timp ce Super Bowl a inregistrat o scadere de doar 6%. Acest lucru nu tine numai de program, dar si de continutul publicitar in sine. Show-ul Premiilor Oscar de anul trecut a inclus 8 minute de publicitate pe ora in loc de 10 minute, cat avusesera editiile anterioare.

Sponsorii comuni din ultimii ani au fost General Motors, American Express - care a produs de multe ori reclame adaptate evenimentului - si McDonald's. In ceea ce priveste compania Pepsi, aceasta s-a numarat printre advertiseri pana in 2006, cand Coca-Cola a inceput sa difuzeze spoturi la Oscaruri. General Motors a cheltuit 97 de milioane de dolari pentru publicitate la Premiile Oscar din 1998 pana acum, fiind urmata de Pepsi cu 61 de milioane de dolari.

Bugetul alocat de Coca-Cola pentru editiile 2006 si 2007 ale Premiilor Academiei a fost de 25 de milioane de dolari. Absentele notabile din calupurile publicitare la Oscaruri sunt AT&T, Bank of America, Careerbuilder, Kodak si Microsoft.

The Money Channel

Ultimele stiri pe BankNews.ro: