1,82 milioane de dolari pentru difuzarea unui spot de 30 de secunde in timpul Oscarurilor
Data publicarii: 25-02-2008 | MediaStralucire, glorie si multi bani: iata trei cuvinte prin care s-ar putea caracteriza Gala Oscarurilor care a avut loc aseara la Los Angeles. Unul dintre marii castigatori a fost canalul de televiziune ABC, cel care a transmis in direct ceremonia de decernare a premiilor. A castigat prestigiu, dar si foarte multi bani din publicitate. Pretul publicitatii la Premiile Oscar s-a dublat in ultimii 10 ani. Investitiile merita, avand in vedere ca anul trecut ceremonia a fost urmarita de peste 40 de milioane de telespectatori.
Advertiserii au cheltuit, in medie, 65 de milioane de dolari pentru ultimele zece editii ale Premiilor Oscar, sumele alocate dublandu-se comparativ cu 1998. Pentru difuzarea de reclame in cadrul transmisiunii televizate a Premiilor Oscar de anul trecut s-au alocat bugete de 80 de milioane de dolari, comparativ cu doar 41 de milioane de dolari in 1998, cand Gwyneth Paltrow a primit Oscarul pentru cea mai buna actrita, pentru rolul din "Shakespeare in Love".
S-a remarcat si o crestere a costului de difuzare a spoturilor in timpul Oscarurilor, de la 998.000 de dolari, in 1998, la 1,5 milioane de dolari ,in 2001, si 1,7 milioane de dolari, in 2007.
Anul acesta, postul de televiziune ABC, care a transmis in direct Gala, a vandut spatiile de reclama cu 1,82 milioane de dolari pentru difuzarea unui spot cu durata de 30 de secunde, in crestere cu aproape 8% fata de 2007.
Conform specialistilor, premiile Oscar au suferit un declin al ratingului de 25% din 1998 pana in prezent, in timp ce Super Bowl a inregistrat o scadere de doar 6%. Acest lucru nu tine numai de program, dar si de continutul publicitar in sine. Show-ul Premiilor Oscar de anul trecut a inclus 8 minute de publicitate pe ora in loc de 10 minute, cat avusesera editiile anterioare.
Sponsorii comuni din ultimii ani au fost General Motors, American Express - care a produs de multe ori reclame adaptate evenimentului - si McDonald's. In ceea ce priveste compania Pepsi, aceasta s-a numarat printre advertiseri pana in 2006, cand Coca-Cola a inceput sa difuzeze spoturi la Oscaruri. General Motors a cheltuit 97 de milioane de dolari pentru publicitate la Premiile Oscar din 1998 pana acum, fiind urmata de Pepsi cu 61 de milioane de dolari.
Bugetul alocat de Coca-Cola pentru editiile 2006 si 2007 ale Premiilor Academiei a fost de 25 de milioane de dolari. Absentele notabile din calupurile publicitare la Oscaruri sunt AT&T, Bank of America, Careerbuilder, Kodak si Microsoft.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare