Intervalul de timp pana la mutarea efectiva intr-o locuinta noua este intre sase luni si doi ani

Data publicarii: 03-03-2008 | Imobiliare

Reprezentantii companiei imobiliare Seven Hills estimeaza ca trendul de a cumpara locuinte cu scopul de a le revinde la un pret mai mare se apropie de final, iar intervalul de timp pana la mutarea efectiva intr-o locuinta noua este intre sase luni si doi ani.

Potrivit directorului de marketing al companiei Seven Hills, Nimrod Zvik, apartamentele cumpărate direct de la dezvoltatori au preţuri mai mici pentru viitorii locuitori. Zvik este de părere că o parte din dezvoltatorii care au planuri pe termen lung şi nu duc lipsă de fonduri pentru investiţii vor vinde locuinţele populaţiei şi nu investitorilor sau speculatorilor imobiliari. "Piaţa românească de real-estate s-a confruntat, în ultimii ani, cu realitatea evidentă a investitorilor sau a speculatorilor imobiliari. Acest trend de a cumpăra locuinţe cu scopul de a le revinde la un preţ mai mare se apropie de final", arată cei de la Seven Hills.

Zvik mai spune că intervalul de timp până la mutarea efectivă în locuinţa nouă este între şase luni şi doi ani, dar, de cele mai multe ori, suma economisită merită din plin aşteptarea. "Deşi preţurile în ansamblurile rezidenţiale noi variază, ca toate celelalte, în funcţie de nivelul pieţei, estimăm că un investitor care cumpără apartamentul în prima fază şi îl revinde atunci când este gata poate câştiga între 15-20% din suma investită iniţial", a afirmat directorul marketing al companiei Seven Hills.

Reprezentantul companiei susţine că dezvoltatorii imobiliari îşi doreau la început să îşi vândă repede proiectul pentru a-şi amortiza investiţia şi pentru a ajunge la scopul final - profitul. "Avantajul principal pentru care un dezvoltator vinde investitorilor este faptul că acesta câştiga într-un timp vizibil mai scurt. Marele dezavantaj este, însă, faptul că nu asigură în nici un fel confortul viitorilor locatari şi nu se asigură de faptul că acestora le va fi sau nu bine în propria locuinţă", explica Zvik, care susţine că acest gen de firme au dispărut imediat după primul proiect, pentru că, deşi afacerea a fost profitabilă, alegând varianta mai uşoară, au vândut către investitori nu numai apartamentele, ci şi renumele proiectului şi, implicit, al companiei care l-a dezvoltat.

Consultantul imobiliar este de părere că în condiţiile în care respectiva companie este una de renume internaţional, nu îşi permite să facă paşi nesiguri care să fie receptaţi în piaţa de profil ca o lipsă de seriozitate. în plus, dacă la primul proiect se întâmplă astfel de incidente, la următoarele oamenii nu vor mai cumpăra, indiferent cât de atractiv ar fi preţul şi cât de bune ar părea condiţiile.

Subsidiara din România a grupului BSG, Seven Hills, în domeniul imobiliar, a investit pe piaţa imobiliară din ţară circa 500 de milioane de euro, sumă pe care şi-a propus să o dubleze anul acesta atât în Capitală cât şi prin investiţii în provincie. Seven Hills dezvoltă în prezent, printre altele, complexul rezidenţial West Park în zona Militari care va fi compus din 19 clădiri cu un total de 1.400 de apartamente şi reprezintă o investiţie de 120 milioane euro. Prima fază a proiectului, care presupune construcţia a patru blocuri cu un total de 200 de apartamente se va finaliza în august 2008.

Seven Hills va dezvolta în România şi alte proiecte rezidenţiale în zona Pantelimon şi în câteva zone centrale din Bucureşti. Compania mai are în proiect construcţia a aproximativ 3.000 de vile în Săftica şi Corbeanca, dar şi a unor clădiri de birouri şi de centre comerciale, atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe, precum şi apartamente în Constanţa şi Braşov.

NewsIn