Veniturile operationale ale Romtelecom au scazut cu 2,6%, din cauza pierderilor de clienti

Data publicarii: 20-03-2008 | Afaceri

Pierderile de clienti de telefonie fixa au determinat scaderea veniturilor operationale ale Romtelecom in 2007 cu aproximativ 2,6%, informeaza un comunicat de presa emis joi de companie.

Potrivit companiei, scaderea numarului de clienti este o tendinta ce se manifesta in ultimii doi ani. Cu toate acestea, gradul de utilizare a serviciilor de telefonie fixa a crescut semnificativ, mai ales traficul national, care s-a  marit, spre exemplu, cu 60% in ultimul trimestru din 2007, in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior.

Cheltuielile operationale au crescut in 2007 ca urmare a aprecierii leului (cu un impact negativ de aproape 14 milioane euro), a intensificarii eforturilor de orientare catre clienti (inclusiv cheltuieli mai mari cu publicitatea), si a costurilor generate de un control fiscal, precizeaza Romtelecom.

Potrivit datelor companiei, veniturile mai mici si cheltuielile operationale mai mari a condus la o scadere a profitului inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) la putin peste 300 milioane euro (reprezentand o rata de 34,4%).

De asemenea, Romtelecom a inregistrat in anul 2007 o pierdere neta de putin peste 21 milioane euro din cauza impactului amortizarii datorata investitiilor mari si al aprecierii leului (cu un efect negativ de peste 16 milioane euro), in combinatie cu consolidarea unei parti mai mari a pierderilor Cosmote.

Actionarul majoritar al Romtelecom, OTE, a anuntat ca, potrivit standardelor IFRS, rezultatele din 2007 arata ca "Romtelecom a inregistrat cresteri masive pe segmentele de servicii de date, Internet de banda larga si televiziune si a reusit sa opreasca pierderea neta de clienti pentru telefonia fixa, stabilizand baza de clienti la aproximativ trei milioane".

Daca Romtelecom a inregistrat o scadere a numarului de clienti pe telefonie fixa, in schimb compania a inregistrat o crestere a numarului clientilor pentru serviciile de Internet de banda larga ClickNet cu peste 300%. De asemenea, serviciul de televiziune prin satelit Dolce a atras aproape 400.000 de clienti in primul an de la lansare (aceasta fiind una dintre cele mai ridicate rate de crestere din Europa pentru un asemenea serviciu).

"Planul nostru pentru urmatorii trei ani este sa avem crestere profitabila. Actiunile din prezent, menite sa creasca cota de piata a Romtelecom si sa imbunatateasca eficienta operationala, ne vor aduce o profitabilitate mare pana in 2010," a declarat Yorgos Ioannidis, Director General al Romtelecom.

In luna martie 2007, compania a anuntat ca profitul net al Romtelecom a scazut in anul precedent cu 34,9% din cauza castigurilor financiare mai reduse, consolidarii pierderilor Cosmote din care detine 30% si impozitelor mai mari, a comunicat joi operatorul de telefonie. Romtelecom a afisat pentru anul 2006 un profit net de 55,2 milioane de euro, in scadere fata de 84,9 milioane de euro inregistrate in 2005. In ceea ce priveste veniturile Romtelecom, acestea au fost atunci de 894,8 milioane euro la sfarsitul anului 2006, mai mici cu 3,8% decat cele de 929,7 milioane euro inregistrate in anul anterior.

Indicatorul profitabilitatii companiei EBITDA anuntat pentru 2006 era de 338,3 milioane euro in comparatie cu 341,5 milioane euro in 2005.

Romtelecom a mai informat in luna martie a anului trecut ca liniile de telefonie fixa au atins in 2006 un numar de aproximativ 3,4 milioane, in scadere fata de 2005 cand Romtelecom avea aproximativ 3,9 milioane.

Statul roman detine aproape 46% din actiunile Romtelecom, iar grupul OTE detine 54,01% din actiunile companiei.

NewsIn