Masinile Diesel cu filtre de praf vor primi o reducere de 25% din taxa auto pe autovehicul
Data publicarii: 01-04-2008 | EconomieNoua formula a taxei auto, dezbatuta luni, de Executiv, intr-o prima lectura, prevede solutii tehnice pentru posesorii de masini cu motoare Diesel, dotate cu filtre de particula de praf, care vor primi o reducere de 25% din taxa pe autovehiculul respectiv, a declarat ministrul Mediului Attila Korodi.
"Am luat in considerare nu doar emisiile de noxe privind standardul euro 0, euro 4, dar si emisiile de praf", a spus Korodi. "Exista solutii tehnice, la ora actuala, care adauga un plus in retinerea particulei de praf. Acele masini Diesel, care au aceste filtre de particula, vor primi o reducere de 25% din taxa calculata pe autovehiculul respectiv", a precizat ministrul.
A treia formula a taxei auto prevede taxarea noxelor (praf, oxid de azot si bioxid de sulf) in proportie de 70% si a dioxidului de carbon in proportie de 30%, iar acest principiu se aplica pentru masinile euro 3 si euro 4.
"Noua formula a taxei imbina principiile europene (...) vom taxa noxele si dioxidul de carbon, in proportie de 70%, respectiv 30%", a precizat Korodi. Acest principiu de taxare se aplica pentru masinile euro 3 si euro 4. "Potrivit noii formule, cu cat valoarea masinii scade, cu atat trebuie sa scada si taxa auto", a mai spus ministrul.
Taxa va intra in bugetul Fondului pentru Mediu si va fi gestionata de Administratia Fondului pentru Mediu. Ea va finanta innoirea parcului auto, crearea de spatii verzi in localitati, impadurirea terenurilor degradate sau defrisate, programe de stimulare a producerii energiei din surse nepoluante, regenerabile (eoliana, solara, geotermala), de inlocuire sau completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care folosesc energia solara, geotermala sau eoliana, proiecte de renaturare a terenurilor scoase din patrimoniul natural, sau proiecte de realizare a pistelor pentru biciclisti.
"Este unul dintre instrumentele prin care intervenim pentru protectia mediului si pentru respectarea angajamentelor asumate la nivelul UE in privinta reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera", a declarat premierul Calin Popescu Tariceanu la inceputul sedintei de luni a Executivului.
Premierul a precizat ca Romania este semnatara Tratatului de la Kyoto privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera cu 8% pana in 2012, dar si a angajamentului UE privind reducerea emisiilor de CO2 cu 20% pana in 2020.
Tariceanu a mai spus ca, pe langa aspectele referitoare la protectia mediului, trebuie luate in calcul si aspectele economice si sociale. "Avem interesul sa ne pastram locurile de munca si sa crestem numarul acestora (in industria auto n.r.), nu prin transformarea Romaniei intr-un cimitir de masini vechi aduse din Europa occidentala, sa punem in pericol locurile de munca din economia romaneasca", a spus seful Executivului.
Potrivit noii formule a taxei auto s-a definit si sistemul de rambursare a taxei, daca autoturismul va fi vandut in alt stat membru, sau daca acesta va fi radiat dupa un accident, a precizat ministrul Mediului, Attila Korodi.
"In concordanta cu legislatia europeana, documentul nostru (noua taxa de prima inmatriculare - n.r.) raspunde la articolul 90 din Tratatul de Instituire al UE. S-a definit si asigurarea unui sistem de rambursare a taxei reziduale, in cazul vanzarii autovehicului intr-un alt stat membru, al exportului acestui vehicul sau in cazul accidentarii, urmate de radierea autovehiculului", a spus ministrul Korodi.
Taxa de prima inmatriculare a devenit, in 2007, obiectul unei proceduri de incalcare a Tratatului de aderare. Intre timp, autoritatile romane au avut mai multe runde de negocieri cu reprezentantii Comisiei Europene, pe diverse proiecte privind calcularea taxei auto.
Ultima revizuire a taxei de prima inmatriculare, cea de-a treia, a fost facuta dupa ce Camera Deputatilor a adoptat, la mijlocul lunii februarie, motiunea simpla a PD-L - "Anulati taxa de prima inmatriculare!", cu 158 de voturi pentru. Ulterior, atat premierul Tariceanu cat si ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, au declarat ca Executivul va lua in calcul prevederile motiunii, care a si fost aprobata de Executiv.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare