DNA, sesizata cu privire la incredintarea directa a cinci contracte de reparare a drumurilor

Data publicarii: 09-04-2008 | Politica

Departamentul de Control al Guvernului a trimis la DNA un raport privind incredintarea directa a cinci contracte pentru repararea autostrazii Bucuresti - Pitesti si a centurii Capitalei, executate de firmele Via Star si Euroconstruct Trading '98.

Potrivit datelor din raportul Departamentului de Control al Guvernului (DCG) pe anul 2007, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti (DRDP Bucuresti) a incredintat, direct, societatii Via Star S.A. cinci contracte pentru efectuarea unor reparatii la Autostrada Bucuresti - Pitesti si la centura Capitalei, desi in contractele respective se precizeaza ca acestea au fost incheiate in temeiul OUG 60/2001 privind achizitiile publice.

Din cele cinci contracte, patru au fost incheiate in 13 iunie 2003, cu doua zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a contractului de concesiune.

Directorul Via Star a atribuit, la randul sau, contractele pe care le obtinuse de la DRDP Bucuresti catre asocierea Via Star - Euroconstruct Trading '98 SRL. Potrivit raportului DCG, atribuirea a fost facuta de catre Via Star "cu incalcarea prevederilor din contractele incheiate cu DRDP Bucuresti, respectiv nu avea voie sa cedeze drepturile sau obligatiile generate de contract fara acordul celeilalte parti".

Mai mult, se arata in raport, Euroconstruct Trading '98 (asociat cu Via Star S.A) nu si-a indeplinit in totalitate obligatiile din contract, privind efectuarea unor reparatii la Autostrada Bucuresti - Pitesti (km 29+000 - 37+000) si la centura Capitalei (intersectia acesteia cu DN 5 si DN 6). "Prin procesele verbale de receptie la terminarea lucrarilor, intocmite de comisiile de receptie ale DRDP Bucuresti, au fost constatate o serie de deficiente cu privire la calitatea lucrarilor executate, fiind incalcate in acest fel clauzele contractuale", se arata in raportul Departamentului de Control al Guvernului.

Rezultatul verificarilor DCG a fost trimis la DNA. Documentul a mai fost timis la Ministerul Transporturilor si la ANAF "in vederea dispunerii de masuri de remediere a deficientelor constatate".

NewsIn