Densitatea IMM-urilor din tara ar putea creste la 40 de firme la 1.000 locuitori pana in 2013
Data publicarii: 14-04-2008 | AfaceriDensitatea Intreprinderilor Mici si Mijlocii (IMM) din Romania ar putea creste pana la 40 de unitati la 1.000 de locuitori pana in 2013, mai mare cu circa 53% decat in prezent, ceea ce ar insemna infiintarea a peste 220.000 de astfel de societati, a declarat Ovidiu Nicolescu.
"Printre obiectivele principale incluse in strategia dezvoltata de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), in perioada 2008-2013, se numara si cresterea densitatii IMM-urilor din Romania, de la 26 la 1.000 locuitori in prezent, la 40 la 1.000 de locuitori in 2013. Acest lucru inseamna infiintarea a 220.000-240.000 de IMM-uri noi ", a declarat presedintele Consiliului, Ovidiu Nicolescu, in cadrul conferintei prilejuita de desfasurarea celei de-a V-a editii a Conventiei Nationale a CNIPMMR.
Acesta a adaugat ca sporirea numarului de IMM-uri la nivel national va fi posibila doar in conditiile in care mediul de afaceri romanesc va deveni mai previzibil, iar fondurile structurale vor deveni mai accesibile, intr-o maniera directa si nebirocratica.
"Am propus ca din fondurile nationale sa se infiinteze un program de Start Up care sa sprijine infiintarea de IMM-uri, mai ales ca cele existente produc momentan circa 70% din PIB-ul Romaniei. Aceasta metoda a dat roade in toate celelate tari dezvoltate", a precizat Nicolescu.
Potrivit presedintelui CNIPMMR, in Romania exista in prezent circa 600.000 de IMM-uri, concentrate mai ales in Bucuresti unde densitatea este de 50 de intreprinderi la 1.000 de locuitori. Numarul IMM-urilor din tara a crescut in ultimii doi ani cu 20.000-30.000 de unitati anual, inregistrandu-se insa si numeroase falimente.
"Peste 100.000 de firme au dat faliment in 2007, cele mai expuse domenii fiind cel comercial, din cauza marilor lanturi internationale, cel al constructiilor sau textil", a mai spus Ovidiu Nicolescu.
Printre obiectivele urmarite de CNIPMMR, incluse in strategia pentru perioada 2008-2013, se numara cresterea numarului de locuri de munca furnizate de sectorul de IMM-uri in medie cu 5% anual, dar si amplificarea capitalizarii IMM-urilor, ajungand per ansamblu, la 50% din media Uniunii Europene.
Conventia Nationala este forul suprem de conducere al CNIPMMR si se convoaca odata la patru ani, de regula in trimestrul I. Editia a V-a a Conventiei Nationale s-a desfasurat in perioada 11-12 aprilie, la Sinaia.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall