Hyundai i10 a sosit in Romania de la 6.690 de euro fara TVA

Data publicarii: 17-04-2008 | Auto

Hyundai Romania a lansat miercuri seara in cadrul unui eveniment organizat in Piata Revolutiei noul model de clasa mica i10, al doilea din din gama "i" produsa de constructorul coreean, dupa hatchback-ul i30.

Hyundai i10, care conform declaratilor oficialilor va juca un rol fundamental pentru portofoliul marcii coreene, a fost conceput pentru pietele europene si este destinat traficului urban aglomerat. Segmentul de clienti vizat este format din cei care isi doresc o masina si abia si-au luat permisul de conducere, persoanele care vor sa aiba si o masina numai pentru traficul urban, precum si clienti din randul femeilor, care se asteapta sa aiba o pondere de 60%.

Noul model ofera pentru prima data in segmentul sau trei variante de motorizare: doua pe benzina - Epsilon 1.1 SOHC/66 CP si noul Kappa 1.2 DOHC/75 CP (care va sosi in toamna) - si una diesel - 1.1/75 CP. Toate aceste propulsoare sunt legate la o transmisie manuala cu 5 trepte, optional fiind disponibila si o cutie automata, insa doar pentru versiunile pe benzina.

Hyundai i10

Motoarele respecta sau depasesc orice cerinta actuala impotriva poluarii iar doua dintre noile motoare detin tehnologia cu 4 supape DOHC pentru un nivel mai ridicat al economiei de combustibil. Motorul CRDi care imbina un consum de combustibil de 4,3 litri/100 km si o emisie de CO2 de doar 114 g/km scoate 75CP .

Dimensiunile noului i10 sunt tipice pentru o masina de clasa mica, si anume 3.565 mm lungime, 1.595 mm latime si ampatament de 2.380 mm. In ciuda dimensiunilor compacte, modelul detine cel mai lung ampatament al clasei, ceea ce determina un spatiu interior maxim. Din acest motiv, interiorul a fost conceput astfel incat pernele pentru sezut din spate pot fi pliate spre partea anterioara, permitand scaunelor sa fie complet pliate. In plus, exista un compartiment util pentru depozitare sub podeaua din partea posterioara a masinii.

In ceea ce priveste volumul de incarcare, acesta este de 225 de litri atunci cand toate locurile sunt ridicate aflandu-se din acest motiv pe pozitiile fruntase; face fata cu usurinta daca in masina trebuie depozitat un carut pentru copii strans, bagaje sportive sau cumparaturile saptamanale. Deschiderea larga, usile mari cu manere care permit un acces usor si un spatiu generos pentru cap, picioare, umeri si bagaje fac din i10 un model si mai confortabil si atractiv.

Sasiul a fost proiectat pentru a asigura siguranta si distractie si beneficiaza de o noua tehnologie pentru sectiunea partiala a sa cu suspensie de tip MacPherson pe fata si cu bare de torsiune/bare spiralate pe puntea spate asigura confort si o functionare la nivel de performanta. Amortizoarele cu gaz sunt standard pentru aceasta serie, deoarece exista sistem de franare cu ABS pe toate cele patru roti.

La interior, plansa de bord, consola centrala si mecanismele de ghidare ale lui i10 demonstreaza impreuna atentia acordata satisfacerii soferului, fapt ce caracterizeaza intregul concept "i". Instrumentele cu cadran alb cu iluminare verde prin LED-uri care nu supara ochii, plus pozitionarea lor ergonomica, cursa scurta a schimbatorului de viteze si mecanismele de ghidare mai mici joaca un rol important facand din i10 un model vesel, confortabil si sigur la condus. S-a acordat o atentie deosebita pentru a face toate mecanismele de ghidare intuitive si usor de manipulat. Un exemplu in acest sens este forma de cadran pentru mecanismele de ghidare pentru incalzire si aer conditionat.

Pentru o echipare de top, i10 ofera geamuri electrice si trapa, spoiler pe spate, antena montata pe plafon, volan si buton al schimbatorului de viteze invelite in piele si posibilitatea de a urca in masina fara cheie. Sistemul audio integrat 2-DIN RDS este standard pentru toate versiunile. Sistemul audio integrat in tabloul de bord, care poate receptiona RDS (Radio Data System) reprezinta o conexiune AUX, care permite pasagerilor sa introduca dispozitive externe precum i-Pod-uri sau MP3 playere.

Noul Hyundai i10 are un pret de pornire de 6.690 de euro fara TVA.

Auto.ro