Declaratiile fiscale pot fi depuse prin internet de cei care obtin un certificat digital de la ANAF

Data publicarii: 19-04-2008 | Finante-Banci

Platitorii de impozite pot depune declaratiile fiscale prin internet, prin folosirea semnaturii electronice, daca Autoritatea Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), sau orice alt furnizor acreditat, le elibereaza un certificat digital, a transmis ANAF.

ANAF acorda, gratuit, certificatele digitale, dar acestea pot fi folosite doar pentru plata impozitelor, a taxelor sau a contributiilor. Incepand cu intai mai 2008, certificatele digitale vor putea fi cerute doar furnizorilor acreditati, precizeaza ANAF.

Pentru a primi un certificat digital, platitorii trebuie sa se inregistreze ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line", aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF. Persoana imputernicita va completa si va transmite, electronic, cererea pentru obtinerea certificatului fiscal (formularul 140), pe care o poate descarca de pe portalul ANAF (http://anaf.mfinante.ro / sectiunea: asistenta contribuabili / toate formularele, cu explicatii / formularul 140).

Un exemplar tiparit, semnat si stampilat de contribuabil, va fi depus, in termen de 30 de zile de la transmiterea electronica a cererii, la administratia financiara de care apartine. La cererea tiparita se vor anexa o copie dupa documentul de identitate al solicitantului, in original si copie, si un document eliberat de contribuabil, din care sa rezulte dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale.

Pentru declararea unei obligatii de plata pentru aceeasi perioada de raportare, contribuabilul nu va putea folosi, in acelasi timp, mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale. In situatia in care s-au folosit mai multe cai de transmitere pentru aceeasi obligatie fiscala, se va inregistra prima declaratie depusa.

NewsIn