Praktiker Romania a inregistrat vanzari de 53,4 milioane euro pe primul trimestru din 2008

Data publicarii: 24-04-2008 | Afaceri

Compania Praktiker Romania, unul din liderii pietei romanesti do-it-yourself, a raportat vanzari de 53,4 milioane euro pe primele trei luni ale anului in curs, in crestere cu 21,5% fata de aceeasi perioada din 2007, a anuntat compania.

Potrivit reprezentantilor companiei, Praktiker Romania va pastra in acest an ritmul de extindere in intreaga tara, cu peste cinci noi deschideri de magazine programate. La nivelul grupului Praktiker Bau-und Heimwerkermarkte Holding AG activitatea a continuat sa se dezvolte foarte repede in reteaua internationala in primele trei luni ale anului 2008, iar vanzarile realizate dincolo de granitele Germaniei au urcat pana la valoarea totala de 238,6 milioane euro, cu 15,5% peste suma raportata pentru intervalul ianuarie-martie 2007. Rezultatul operational la nivelul retelei internationale a inregistrat o crestere de la 0,1 milioane euro, in 2007, la 1,3 milioane euro in trimestrul I din 2008. Evolutia a aparut in principal datorita contributiilor aduse de retelele Praktiker din Bulgaria, Grecia, Polonia si Romania.

Valoarea investitiilor realizate de grupul Praktiker in aceasta perioada s-a ridicat la 27,7 milioane euro, cu aproximativ 29% peste nivelul realizat in aceeasi perioada a anului trecut. Cea mai mare parte a acestor resurse (18,2 milioane euro) au fost orientate catre deschiderea a doua noi magazine, in Polonia si Turcia.  La sfarsitul lunii martie, grupul Praktiker avea 427 de unitati in total, iar fata de acelasi moment al anului 2007, reteaua a crescut cu 16 magazine. In Germania, numarul magazinelor a scazut cu sapte unitati, in timp ce reteaua Max Bahr s-a pastrat neschimbata - 76 de unitati.

Cifra vanzarilor Praktiker Bau- und Heimwerkermarkte Holding AG pe primele trei luni ale anului, cumulate pentru piata din Germania si reteaua internationala, a fost de 865,1 milioane euro, cu 1,4% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut. Pe piata din Germania, brandul Praktiker a inregistrat vanzari de 626,5 milioane Euro (fata de 671 milioane Euro, 2007).

La nivelul grupului, indicatorul EBITA corespunzator primului trimestru a fost de minus 20,8 milioane euro, acesta fiind influentat, ca in fiecare an, de factorul sezonier. Pentru activitatea din Germania, valoarea indicatorului a ajuns la minus 22,1 milioane Euro (fata de minus 20 milioane Euro in 2007). Reorientarea strategiei de marketing si-a facut astfel simtite efectele imediate. De asemenea, rezultatul raportat pentru primul trimestru a inglobat efectele factorului sezonier asupra evolutiei Max Bahr (rezultatul pe luna ianuarie a companiei Max Bahr a fost pentru prima data integrat in raportul financiar al grupului). Pe de alta parte, in perioada ianuarie - martie 2008 s-a tinut cont si de costurile conversiei la conceptul Easy-to-shop a unui numar de 11 magazine din Germania.

Praktiker Bau-und Heimwerkermarkte Holding AG a fost fondat in 1978, iar in prezent grupul german detine peste 400 de magazine in 9 tari din Europa - Germania, Romania, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia, Luxemburg si Ucraina. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 articole pentru casa si gradina - materiale de constructii, decoratiuni pentru interior si exterior, accesorii sanitare, articole de mobilier, unelte, produse electronice si electrocasnice, articole pentru amenajarea si intretinerea gradinii. Numarul angajatilor Praktiker depaseste 20.000, din care peste 8.000 lucreaza in companiile infiintate in afara Germaniei.

NewsIn