Produsele din supermarketurile romanesti sunt mai scumpe din cauza costurilor de logistica
Data publicarii: 24-04-2008 | DiverseCosturile de distributie ale produselor din supermarketurile din Romania reprezinta 18-20% din pret, in timp ce in alte tari europene procentul este de 4-6%, a declarat presedintele companiei olandeze de consultanta in logistica Arhicom, Gerard Kuijs.
"Aproape 18-20% din pretul produselor romanesti din supermarketurile din Romania reprezinta costuri de logistica, in timp ce in alte tari europene procentul este de 4-6%. Aceasta situatie este generata de proasta gestionare a lantului de distributie. Multe produse sunt cumparate de la furnizori si nu direct de la producatori, dar cu cat reduci numarul jucatorilor din procesul de distributie cu atat costurile scad. In Romania, procesul de distributie este caracterizat de ineficienta, in ceea ce priveste transportul, achizitionarea produselor si strategia de stocare a marfii. Cred ca situatia va fi imbunatatita in 10-15 ani, cand se vor inregistra progrese in acest sens", a declarat Gerard Kuijs in cadrul seminarului de logistica "Solutii pentru optimizarea lantului de distributie".
Specialistii in domeniul logisticii prezenti la seminar au declarat ca pentru dezvoltarea acestui sector in Romania trebuie sa fie imbunatatit sistemul fiscal, infrastructura si este necesara o mai buna colaborare intre autoritatile locale, cele centrale si reprezentantii domeniului privat.
Potrivit presedintelui Arhicom, un produs comercializat in supermarketurile romanesti poate fi gasit in Germania sau Olanda cu 10-15% mai ieftin.
Pe de alta parte, acesta a subliniat ca in Romania ar trebui sa fie eliminata TVA pentru produsele care sunt importate cu scopul de a fi exportate.
"Produselor care sunt importate pentru a fi exportate nu ar mai trebui sa le fie impusa TVA. Este un concept care functioneaza in Olanda, iar in Romania aceasta prevedere ar fi trebuit sa fie deja implementata", a spus presedintele Arhicom, Gerard Kuijs.
Acesta a precizat ca Bulgaria se gaseste in aceeasi situatia ca Romania in ceea ce priveste logistica, iar cu un pas in fata se afla Ungaria. Aceasta dispune de avantajul de a avea marea majoritate a populatiei in jurul Capitalei si atunci costurile necesare transportului de marfa sunt automat reduse, sustine presedintele Arhicom, Gerard Kuijs.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall