Protectia consumatorilor a primit peste 1.000 de plangeri legate de serviciile bancilor

Data publicarii: 09-08-2008 | Finante-Banci

Romanii sunt din ce in ce mai nemultumiti de serviciile bancare, sau, pur si simplu, din ce in ce mai multi isi exprima aceasta nemultumire prin plangeri depuse la Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

De la inceputul acestui an ANPC a primit peste 1.000 de reclamatii avand ca motiv diverse probleme legate de serviciile bancare, o cifra exacta fiind aproape imposibil de dat pentru ca numarul lor creste de la zi la zi, medie aproximativa in prima jumatate a acestui an fiind de circa sase plangeri pe zi.  

Oficialii Agentiei au declarat pentru Gandul ca dupa prezentarea raportului privind calitatea serviciilor prestate de banci, raport recent care nu a fost deloc roz pentru bancheri, ANPC a primit si cate 50 de plangeri pe zi, atat in scris cat si pe site-ul propriu, www.anpc.net .

In ceea ce priveste motivele pentru care oamenii se plang la protectia consumatorilor de tratamentul bancilor acestea au ramas practic aceleasi cu cele prezentate in raportul ANPC. In fruntea listei se afla majorarea dobanzilor si a comisioanelor fara a anunta clientii, aparitia unor comisioane noi, nespecificate in contractul initial, si impunerea "comisionului de ghiseu".

Cresterea numarului si a posesorilor de carduri nu a ramas nici ea fara efecte la ANPC. In ultima perioada s-au inregistrat cresteri semnificative ale numarului de plangeri care vizeaza operatiuni cu cardul. Principalele nereguli semnalate de clienti sunt imposibilitatea efectuarii de tranzactii (cum ar fi blocarea banilor intre banci), nefunctionarea ATM-urilor sau imposibilitatea de a plati cu cardul in strainatate desi cardurile erau conforme cu cerintele acelor banci sau acelor operatori comerciali. ANPC a anuntat ca ancheta "la fata locului" privind serviciile oferite clientilor de catre banci va continua.

Gandul