Protectia consumatorilor a primit peste 1.000 de plangeri legate de serviciile bancilor
Data publicarii: 09-08-2008 | Finante-BanciRomanii sunt din ce in ce mai nemultumiti de serviciile bancare, sau, pur si simplu, din ce in ce mai multi isi exprima aceasta nemultumire prin plangeri depuse la Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
De la inceputul acestui an ANPC a primit peste 1.000 de reclamatii avand ca motiv diverse probleme legate de serviciile bancare, o cifra exacta fiind aproape imposibil de dat pentru ca numarul lor creste de la zi la zi, medie aproximativa in prima jumatate a acestui an fiind de circa sase plangeri pe zi.
Oficialii Agentiei au declarat pentru Gandul ca dupa prezentarea raportului privind calitatea serviciilor prestate de banci, raport recent care nu a fost deloc roz pentru bancheri, ANPC a primit si cate 50 de plangeri pe zi, atat in scris cat si pe site-ul propriu, www.anpc.net .
In ceea ce priveste motivele pentru care oamenii se plang la protectia consumatorilor de tratamentul bancilor acestea au ramas practic aceleasi cu cele prezentate in raportul ANPC. In fruntea listei se afla majorarea dobanzilor si a comisioanelor fara a anunta clientii, aparitia unor comisioane noi, nespecificate in contractul initial, si impunerea "comisionului de ghiseu".
Cresterea numarului si a posesorilor de carduri nu a ramas nici ea fara efecte la ANPC. In ultima perioada s-au inregistrat cresteri semnificative ale numarului de plangeri care vizeaza operatiuni cu cardul. Principalele nereguli semnalate de clienti sunt imposibilitatea efectuarii de tranzactii (cum ar fi blocarea banilor intre banci), nefunctionarea ATM-urilor sau imposibilitatea de a plati cu cardul in strainatate desi cardurile erau conforme cu cerintele acelor banci sau acelor operatori comerciali. ANPC a anuntat ca ancheta "la fata locului" privind serviciile oferite clientilor de catre banci va continua.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall