Cum sa alegi numele firmei pentru a te impune mai repede pe piata

Data publicarii: 13-08-2008 | Afaceri

A avea propria firma insemna sansa de a-ti masura abilitatile capitaliste, capacitatea de a face bani printr-un proiect conceput de tine, posibilitatea de a castiga mai mult decat un salariu lunar, perspectiva de a-ti mari profiturile nu o data pe an, prin negocierea cu seful, ci o data pe luna, prin recursul la propriile puteri. Asemeni unui copil, o afacere necesita implicarea emotionala, rabdare pentru dezvoltarea si cresterea ei si, inainte de toate, alegerea unui nume.

Un nume inspirat poate fi de mare ajutor in lansarea afacerii deoarece e prima forma de comunicare a intentiilor tale lucrative. Un nume reusit devine prin sine insusi o forma de reclama prin care poti salva milioane de lei bagate in campanii de marketing.

A te lasa dus doar de preferinte subiective nu este cea mai buna optiune. Joci intr-o piata aglomerata, cu reguli dure si precise. Fara a-i intelege legitatile, investitia va ajunge mai devreme sau mai tarziu intr-o fundatura. Numele trebuie gandit ca o forta autonoma care sa creeze o constiinta a brandului, de aceea alegerea nu mai este o optiune personala, ci o stiinta.

Spcialistii in branding recomanda cateva reguli capitale ce pot facilita succesul unei afaceri.

Numele ales trebuie sa sublinieze ceea ce vinzi, fie ca e vorba de un serviciu, fie de un bun. Astfel, potentialii clienti vor sti ce sa astepte de la tine iar tu nu te vei mai chinui sa le explici ce vrei sa le vinzi. Un nume scurt, format dintr-un singur cuvant, isi va dovedi eficienta atat in spatiul fizic, dar mai ales in cel virtual.

Pentru ca internetul a devenit o arma de promovare extrem de eficienta, numele domeniului trebuie stabilit cu aceeasi grija ca si numele firmei. Poti usor sa iti faci antireclama printr-un domeniu neinspirat. Este cazul companiei engleze Powergen. Adresa de internet pentru filiala italiana era www.powergenitalia.com, care a stranit o serie de comentarii ironice in presa locala. In aceeasi categorie pot fi puse adrese precum www.homesexchange.com, www.expertsexchange, www.momsexchange.com.

O alta regula importanta este evitarea unui nume apropiat de al altei firme existente. Mai ales daca firma respectiva este bine cunoscuta. O astfel de greseala poate duce la nenumarate neplaceri, cea mai rea dintre toate fiind un proces deschis de firma copiata. Daca te-ai gandit la un nume, verifica in registrul comertului daca functioneaza si o alta firma sub aceeasi denumire sau o denumire apropiata.

Pentru o firma noua, folosirea acronimelor trebuie scoasa din calcul deoarece sunt usor de uitat. Acronimele sunt apanajul companiilor mari, bine reprezentate in mintea consumatorilor, precum IBM (International Business Machine), AMD (Advanced Micro Devices), GM (General Motors) sau GE (General Electric).

Un nume se impune mai bine daca este vizual, daca trezeste imagini in minte cand il rostesti, chiar daca produsul sau serviciul dezvoltat nu este vizual-orientat, un cuvant care genereaza o imagine sau o senzatie placuta, sau care induce subliminal o asociere pozitiva. 

Fonetica numelui poate fi, la randul ei, de ajutor. Consoane precum p, k, t, "prind" urechile ascultatorilor, potrivit unor studii fonetice. Un exemplu de companie care pare a aplica perfect aceasta regula este Kodak. Numele incepe si se termina cu o consoana, inmuiate in interior de o alternanta ritmata de vocale. E o denumire usor de retinut, cu un impact sonor maxim.

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: