Microsoft va cumpara o firma de sondaje online, pentru 486 milioane dolari

Data publicarii: 30-08-2008 | International

Microsoft a anuntat vineri prima afacere majora de la esecul ofertei inaintate pentru preluarea Yahoo Inc, hotarand sa achizitioneze compania Greenfield Online Inc, specializata in intocmirea sondajelor prin internet, pentru aproximativ 486 milioane dolari, relateaza Reuters.

Acordul ofera companiei Microsoft accea la domeniul Ciao.com, detinut de Greenfield, o pagina de internet de comparare a preturilor si de recenzii ale consumatorilor foarte populara in Europa.

Oferta de 17,5 dolari/actiune depaseste o propunere anterioara facuta de grupul american Quadrangle, de a achizitiona compania pentru 15,50 dolari/actiune.

Microsoft a anuntat ca va vinde divizia principala a Greenfield Online, ce se ocupa cu efectuarea de sondaje prin internet si care furnizeaza circa 75% din veniturile totale ale companiei.

Divizia vinde rezultatele sondajelor efectuate catre companii de cercetare de piata. Microsoft nu a numit numele cumparatorului.

Microsoft si Greenfield estimeaza ca ambele afaceri se vor incheia in al patrulea trimestru al anului.

Pe 26 august, Greenfield anuntase ca a primit o oferta de preluare de 17,50 dolari/actiune, insa nu a numit compania interesata.

Pretul oferit de Microsoft este cu 10% peste cotatia actiunilor Greenfield Online la inchiderea sedintei din 25 august.

NewsIn