Banca Comerciala Carpatica a fost, in ultimele zile, tinta unor atacuri de tip phishing
Data publicarii: 10-03-2009 | Finante-BanciBanca Comerciala Carpatica (BCC) a fost vizata, in ultimele zile, de atacuri de tip "phishing" (fraudare a informatiilor bancare) prin internet si isi avertizeaza clientii sa nu dezvaluie prin e-mail informatii confidentiale privind conturile proprii.
Atacul de tip "phishing" presupune inselarea increderii persoanelor vizate, prin insusirea unei false identitati pe internet. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea bancii si destinate utilizatorilor de posta electronica, sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.
"Din punctul de vedere al graficii si continutului, formularul atasat in e-mail-ul capcana este asemanator paginii corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART. Prin accesarea acestei pagini, clientului i se solicita date personale de autentificare precum cod client, utilizator si parola. Desi aceste solicitari sunt transmise de pe o adresa care aparent este a Bancii Comerciale Carpatica securitate@e-smart.carpatica.ro, indiferent de datele comunicate/ cerute in mesaj, persoanele vizate nu trebuie sa ofere nicio informatie, deoarece banca nu solicita niciodata date de identificare bancara prin intermediul postei electronice", se precizeaza in comunicatul bancii.
Securitatea sistemelor informatice ale BCC nu a fost pusa in pericol, accesul la acestea realizandu-se pe nivele multiple de autentificare.
Banca reaminteste clientilor ca nu a solicitat si nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail (de ex. user/ parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN) si ii sfatuieste sa consulte informatiile privitoare la securitatea serviciului internet banking BCC e-SMART, disponibile si pe site-ul bancii si sa fie atenti la elementele de securitate care certifica veridicitatea site-ului prin intermediul caruia este oferit acest serviciu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall