Carrefour a afisat pentru 2008 o scadere cu 45% a profitului net, la 1,3 miliarde euro

Data publicarii: 12-03-2009 | Afaceri

Grupul francez de retail Carrefour a afisat joi o scadere cu 44,7% a profitului net in 2008, la 1,27 miliarde euro, ca urmare a scaderii vanzarilor si reducerilor de preturi pentru a face fata competitiei pe piata interna, potrivit Reuters.

Profitul operational (EBIT) a scazut cu 16,8%, la 2,77 miliade euro, nivel mult sub estimarile analistilor, de 3,27 miliarde euro.

"Anul trecut, mediul "a fost marcat de o inflatie alimentara si o incetinire importanta in al doilea semestru", a subliniat grupul, intr-un comunicat.

Carrefour si-a propus sa investeasca in acest an 600 milioane euro pentru a-si intari dinamica comerciala si sa faca economii de costuri de functionare de 500 milioane euro.

Cel de-al doilea lant de magazine din lume a anuntat ca va cheltui 600 milioane euro pentru cresterea competitivitatii si va reduce costurile cu 500 milioane euro, pentru a sustine vanzarile.

Cheltuielile totale pentru investitii au fost plafonate la 2,5 miliarde euro si vor fi facute cu disciplina si cu o mai mare selectivitate.

"Intr-un mediu ce ramane dificil, privilegiem relansarea dinamicii comerciale, insa in acelasi timp vrem sa ne imbunatatim functionarea si sa ne reducem costurile", a spus directorul general al Carrefour, Lars Olofsson.

Carrefour vrea sa isi intareasca pozitiain Franta, de unde provina aproape 40% din cifra de afaceri, si in Europa, "printr-o concentrarea eforturilor de dezvoltare" pe pietele cu cel mai mare potential de crestere.

Carrefour are aproximativ 490.000 de angajati in peste 15.000 de magazine din 30 de tari.

NewsIn