Un comic american a demonstrat ca analistii economici au contribuit la declansarea crizei
Data publicarii: 17-03-2009 | InternationalCei considerati parte a "elitei" presei americane - experti in servicii financiare, jurnalisti economici de top, realizatori de emisiuni cu sfaturi pentru investitori - stiau ca sistemul financiar este putred, insa au actionat de parca s-ar fi aflat in slujba bancherilor, nu a intereselor publicului.
"Stiati ce fac bancile, totusi, le-ati promovat luni dupa luni", a acuzat comicul american Jon Stewart, in cateva editii ale emisiunii sale "The Daily Show" de pe canalul Comedy Central, care au atras milioane de telespectatori, dezbateri furtunoase in mass media si in blogosfera. Cel putin 10% dintre americanii intre 25 si 54 de ani au urmarit emisiunile respective, arata The Observer, iar multi probabil ca ii impartasesc opiniile.
Pe langa furia populara impotriva "pisicilor grase" din fruntea bancilor, care incaseaza bonusuri substantiale din banii oferiti de Trezoreria SUA pentru recapitalizare, Stewart a indicat o noua "tinta" trecuta cu vederea pana acum. Daca anumiti jurnalisti n-ar fi facut previziuni excesiv de optimiste si n-ar fi indemnat la cumpararea de actiuni la institutii financiare care aveau sa se prabuseasca, numarul actionarilor ruinati de prabusirea burselor nu ar fi fost atat de mare.
"Ce as fi vrut sa urmez sfatul CNBC (celebru canal de stiri economice din SUA - n.r.). As avea un milion de dolari acum", a spus ironic Stewart. Apoi a adaugat "Presupunand ca as fi avut la inceput o suta milioane de dolari"... starnind hohotele celor din studio si ale telespectatorilor. El a facut aceste remarci intr-o emisiune in care l-a avut ca invitat si tinta a comentariilor sale acide pe Jim Cramer, realizator al emisiunii "Mad Money" de la CNBC, colaborator al revistei Time, autor de bestseller-uri si creditat drept un jurnalist cu acces la cele mai sigure informatii din domeniul financiar.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare