BRD are deficit de analisti de risc, specialisti IT si auditori
Data publicarii: 20-03-2009 | HR/CariereEvolutia precauta a pachetelor de salarii si beneficii, directionarea recrutarii catre activitatile de back-office, in detrimentul cresterii echipelor din zona comerciala, precum si reducerea fluctuatiei de personal sunt principalele tendinte pe piata muncii in sistemul bancar, potrivit directorului executiv de resurse umane al BRD Groupe Societe-Generale, Adela Jansen.
Cu toate ca piata fortei de munca din banci s-a modificat in ultimele doua trimestre, problema deficitului de personal calificat se mentine pentru anumite pozitii de nisa, spune Adela Jansen. Potrivit directorului HR al BRD, principalele pozitii pentru care s-a resimtit deficitul de personal sunt analist de credite si risc, auditor si specialist IT.
"Reducerea cheltuielilor prin renuntarea la personalul calificat, dar «scump», si atragerea de personal «ieftin» pot reprezenta o decizie discutabila, cu rezultate indoielnice, chiar daca pe termen scurt se realizeaza reducerea cheltuielilor cu personalul. Companiile cu o strategie viabila si cu soliditate financiara opteaza pentru retentia personalului, in mod deosebit a specialistilor-cheie", mentioneaza Jansen.
BRD isi propune pentru 2009 pastrarea personalului existent si realizarea de angajari doar in conditiile in care eficienta o permite. Activitatile de back-office, singurele in care se mai fac angajari in momentul de fata, cuprind analiza dosare, gestiunea conturilor, recuperarea creantelor. "Nu vom stopa extinderea, dar aceasta nu va avea amploarea din anii trecuti si se va desfasura in functie de evolutia situatiei economice", spune oficialul BRD. Dupa extinderea cu peste 7.000 de persoane din ultimii cinci ani, adauga Adela Jansen, compania intra intr-o etapa de consolidare, in care se va axa pe revederea proceselor interne si pe controlul calitatii la nivelul organizatiei.
"In ceea ce priveste politica de remunerare, ne-am propus ca aceasta sa fie atractiva pentru salariati si eficienta pentru companie. Am construit un sistem suplu de remunerare care sa recompenseze atat performanta individuala, cat si pe cea a echipei", mentioneaza Jansen. Fluctuatia de personal din cadrul companiei se afla anul trecut la nivelul de 13%, in prezent inregistrandu-se o reducere a acestui indicator.
Bugetul alocat formarii profesionale nu a suferit modificari pe fondul crizei. "Daca in anii anteriori cea mai mare pondere o reprezenta formarea initiala a noilor angajati in posturi comerciale, in prezent, activitatea de formare profesionala se orienteaza in special catre profesionalizarea diverselor linii din activitatea bancara, fie ca vorbim despre competentele fortei de vanzare existente, a personalului din IT, risc, management strategic sau despre proximitate", explica directorul HR. BRD Groupe Societe Generale are in prezent peste 9.400 de angajati, numarul de recrutari realizate pe parcursul anului trecut depasind 2.000 de persoane.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare