Metro estimeaza ca vanzarile din 2009 vor fi cu mult sub nivelul tintit

Data publicarii: 25-03-2009 | Afaceri

Metro, cel de-al patrulea retailer la nivel mondial, a anuntat ca vanzarile din 2009 vor inregistra o crestere cu mult sub obiectivele pe termen mediu si a refuzat sa ofere previziuni detaliate, ceea ce a dus la deprecierea actiunilor, pe o piata cu tendinta ascendenta, informeaza Reuters.

Odata cu prezentarea rezultatelor din al patrulea trimestru, ce au intrunit estimarile analistilor, grupul german a anuntat ca ritmul de crestere a vanzarilor din acest an va fi sub obiectivul pe termen mediu de 6%, din cauza crizei financiare mondiale, a numarului mai mic de magazine noi si a efectelor valutare negative.

Cu toate acestea, grupul estimeaza in continuare pe termen mediu o crestere a castigurilor inainte de taxe si impozite (EBIT) de peste 8% anual.

"Totusi, din cauza numeroaselor incertitudini economice, credem ca nu este prudent in prezent sa oferim estimari pentru 2009", a declarat directorul executiv al grupului, Eckhard Cordes.

Pentru a reduce impactul scaderii vanzarilor, Metro a redus investitiile si a lansat in ianuarie un program de restructurare ce include 15.000 de disponibilizari, pentru a majora profiturile cu 1,5 miliarde euro pana in 2012.

Retailerii din intreaga lume fac eforturi pentru a controla costurile, in contextul scaderii cheltuielilor de consum si cresterii somajului.

NewsIn