JTI Romania: Piata tigarilor de contrabanda a depasit 20% si poate ajunge la 30%

Data publicarii: 05-10-2009 | Actualitate

Piata autohtona a tigarilor este estimata de cel de-al treilea jucator din piata JTI Romania la 38 miliarde tigarete, dintre care 30 miliarde legale si 8 miliarde de contarbanda (peste 20%), acestea din urma putand creste prin marirea accizelor de la 1 ianuarie 2010, pana la 30%.

"Exista o crestere a pietei tigarilor de contrabanda. Daca piata are 38 miliarde tigarete, 30 miliarde sunt legale, iar diferenta este data de contrabanda. Altfel spus, piata neagra a depasit 20%, se indreapta catre 25% si poate atinge 30% daca vor mai creste accizele", a declarat Gilda Lazar, corporate affairs commmunications director din cadrul JTI Romania, Bulgaria si Croatia.

Potrivit acesteia, piata tigarilor de contrabanda este cauzata de lipsa de securizare a celor 1.800 de kilometri de granita, iar pierderile statului se ridica la peste 500 milioane de euro. Totodata, exista o diferenta de pret la pachetele de tigari din Romania si cele din Moldova sau Ucraina de exemplu.

Gilda Lazar a precizat ca principalii consumatori de tigari de contrabanda sunt in mediul rural. "Daca in marile orase se consuma tigari de categorie prestige sau premium, in mediul rural se consuma tigari de contrabanda. Conform studiilor, principalul consumator de tigari de contrabanda este barbatul de 50-55 de ani din mediul rural. Mai nou, tinerii au inceput sa consume tigari de contrabanda", a mai spus reprezentantul JTI Romania.

Aceasta a mai spus ca accizele au crescut in luna aprilie cu 7 euro si cu alti 7 euro in luna septembrie. De la inceputul anului 2010, acestea vor creste cu alti 10 euro, la care se adauga diferenta de curs valutar, de la 3,7 lei pentru 2009, pana la 4,2 lei pentru 2010.

Astfel, de la 1 ianuarie 2010 un pachet de tigari va costa mai mult cu 1,7-1,9 lei."80% dintr-un pachet de tigari sunt taxe si accize. Niciodata cresterile de accize nu au fost atat de mari", a mai spus oficialul JTI Romania.

JTI Romania are in prezent 1.000 de angajati, iar pana in momentul de fata nu s-au facut restructurari. Compania investeste 30 de milioane de euro, pana in 2011, in linia de productie, prin care sa fie crescuta productia cu 25% fata de cea din 2008. In prezent, compania exporta o cincime din productie, pe 11 piete, iar pana in 2011 se doreste extinderea la 35 de piete.

"Anul 2009 este unul dificil, chiar daca criza nu afecteaza direct industria tutunului. Speram sa ne mentinem pe profit, chiar daca acesta va fi simbolic", a mentionat Lazar.

In anul precedent, JTI Romania a platit taxe si impozite catre statul roman in valoare de 400 milioane euro. Conform Gildei Lazar, din punct de vedere valoric, piata de tigarete este in crestere, datorita cresterii accizei, si in scadere ca volum. "Consumul de tigari legale este in scadere cu 12-15%, in vreme ce consumul total se mentine constant", a precizat Gilda Lazar.

JTI Manifacturing, partea de productie a JTI Romania, a fost certificata "5S Best in Class", in urma unui audit efectuat de Institutul Kaizen. Doar o singura fabrica JTI mai detine certificatul sistemului japonez de management Kaizen( imbunatattire continua), iar in Europa exista doar 7 alte companii care au obtinut acest certificat.

JTI Romania este prezenta pe piata autohtona din 1993, iar din 1994 si-a deschis unitatea de productie din tara. JTI Romania este subsidiara JTI, cu sediul la Geneva, avand 23.000 angajati si activitati de vanzare in peste 120 de tari. Pe plan local, compania detine o cota de piata de circa 25%.

Principalii competitori ai JTI pe piata autohtona de profil sunt, ca si pe plan mondial, British American Tobacco si Philip Morris.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: