BCR: Produsele de investitii si asigurarile de viata castiga teren intre preferintele romanilor

Data publicarii: 14-10-2009 | Finante-Banci

Romanii incep sa se orienteze mai mult spre produsele de investitii si asigurarile de viata decat spre depozitele la termen, care au fost favorite in perioada anterioara, a declarat directorul executiv responsabil de retail din Banca Comerciala Romana (BCR), Sorin Mititelu.

"Se observa o tendinta de trecere de la depozitele la termen catre fondurile de investitii si asigurarile de viata. La noi (BCR - n.r.) este vorba de o crestere de doua cifre. Totusi, depozitele la termen raman in continuare un produs de baza", a precizat Mititelu.

El a mai spus ca se asteapta ca, dupa trecerea crizei, romanii sa fie mult mai ponderati in ce priveste consumul, iar intre credit si economii sa se instaleze un echilibru, dupa ce in aceasta perioada are loc o inclinatie a populatiei catre economisire.

"Sumele atrase de la populatie vor continua sa creasca si in urmatorii ani", a mai spus Mititelu, care a adaugat ca 10% dintre clienti urmaresc cu multa atentie randamentele.

Potrivit unui studiu realizat de IMAS Austria, 46% dintre romani au o parere buna despre investitiile in obligatiuni, actiuni sau in fonduri de investitii, fiind pe primul loc la acest capitol, cu mult inaintea Ungariei (22%), Austriei (17%) ori Serbiei (24%).

NewsIn