Afacerile Altex au scazut cu 50% in primele noua luni din acest an, la 124 milioane de euro
Data publicarii: 21-10-2009 | AfaceriRetailerul de electronice, electrocasnice si IT & C a inregistrat in primele noua luni din acest an o cifra de afaceri de 124 milioane de euro, in scadere cu 50% fata de aceeasi perioada din anul anterior cand a raportat 248 milioane de euro.
Oficialii Altex declarau, in octombrie anul trecut, citati de Business Standard, ca retailerul a obtinut in primele noua luni din 2008 o cifra de afaceri de 902 milioane de lei (248 milioane de euro), in crestere cu 38% fata de perioada similara a anului 2007.
Retailerul de produse electronice, electrocasnice si IT & C Altex Romania estimeaza pentru intregul an 2009 o cifra de afaceri de peste 180 milioane de euro, ceea ce inseamna o scadere de 47,6% fata de anul 2008, cand a raportat afaceri de 344 milioane euro.
"Cu privire la anul urmator, pronosticul nostru ramane unul rezervat. Cresterea pietei va fi moderata in raport cu 2009 si ne va tine inca departe de ideea de recuperare. Din pacate, evolutia anuala va fi la fel de tributara sezonalitatii, lucru care se va repeta cel putin inca 2-3 ani", a spus presedintele companiei Altex Romania, Dan Ostahie.
In trimestrul trei din acest an, Altex Romania a raportat o usoara crestere fata de trimestrul doi 2009. "Volumul vanzarilor realizate de Altex Romania in trimestrul trei din 2009 a inregistrat o crestere de 6% fata de trimestrul doi, pe care noi o consideram foarte solida in actualele circumstante", a spus directorul de marketing si vanzari, Cristian Moanta.
Produsele electrocasnice mari (frigidere, masini de spalat, aragazuri) au inregistrat o crestere de 19% in trimestrul III fata de trimestrul II.
Produsele electronice au avut in perioada mentionata mai sus un regres de 10%. "Produsele electronice au o sezonalitate mai accentuata, ceea ce a determinat un regres de 10% pe parcursul verii pentru categorie sau chiar de 15% in cazul televizoarelor LCD si Plasma (trimestrul III fata de trimestrul II), dar care trebuie privit in context ca normal", se arata in comunicatul companiei.
In ceea ce priveste camerele digitale foto si video, acestea si-au reluat dinamica in piata dupa o perioada de evolutie mai putin favorabila de un an de zile. In trimestrul III aceasta categorie a raportat o crestere de 14% fata de trimestrul II, camerele digitale redevenind produsele preferate ale sezonului estival.
Produsele IT au fost puternic afectate de sezonalitate si au inregistrat cele mai mari turbulente pe parcursul anului. In trimestrul III s-a inregistrat un usor reviriment de 5% fata de perioada anteriora. Potrivit companiei, notebook-urile si, mai ales, netbook-urile au fost identificate in categoria produselor care pot impulsiona cresterea. In ceea ce priveste PC-urile, reprezentantii retailerului sunt de parere ca acestea raman in continuare o optiune, desi vanzarile stagneaza, avand in vedere ca reprezinta o alternativa financiara convenabila in aceasta perioada, fie pentru calculatoarele necesare scolarilor, fie pentru configuratiile foarte puternice de business sau divertisment.
Comunicatiile sunt sustinute, in principal, de evolutia aparatelor GPS pe parcursul verii, care au inregistrat o crestere de 35% (trimestrul III fata de trimestrul II). Telefoanele fixe si mobile GSM au parcurs o traiectorie liniara, dar sunt semne sa reintre pe un trend ascendent.
Produsele electrocasnice mici, de ingrijire a locuintei, de ingrijire personala sau robotii de bucatarie, sunt mai putin influentate de sezonalitate, in general, si au inregistrat doar o crestere usoara in trimestrul III. Oficialii Altex mizeaza pe o crestere la aceste categorii in timpul sezonului de sarbatori.
Potrivit reprezentantilor Altex, piata s-a inscris pe o traiectorie usor ascendenta, insa dificultatile de ordin financiar, care au modificat comportamentul consumatorilor, vor mai persista o perioada. "Anul 2012 trebuie privit ca orizontul de timp in care va fi reconturat sentimentul de incredere in acest segment al activitatii economice, de revenire la afaceri cu potential de dezvoltare", au spus reprezentantii Altex.
Retailerul de electronice, electrocasnice si IT & C Altex Romania a inregistrat in primul semestru din 2009 o cifra de afaceri de 83 milioane euro, in scadere cu 50% fata de perioada similara a anului 2008. De asemenea, Altex Romania a redus de la inceputul anului si pana in august numarul personalului cu aproximativ 25%, pana la 1.500, si a micsorat salariile angajatilor din sediul central cu 20%, din cauza scaderii vanzarilor in aceasta perioada.
Principalii competitori ai retailerului pe piata autohtona de electronice, electrocasnice si IT & C sunt Flamingo si Domo.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare