Romanii au cele mai mici sanse din UE sa cumpere bunuri pe internet din alt stat membru
Data publicarii: 22-10-2009 | ActualitateRomania si Bulgaria sunt tarile membre ale Uniunii Europene in care consumatorii au cele mai mici sanse sa faca achizitii transfrontaliere prin internet, potrivit unui amplu studiu independent de cumparare anonima efectuat de Comisia Europeana si publicat joi.
In cele doua state, rata de esec a fost de peste 75% din totalul comenzilor facute prin internet in strainatate, usor mai mare in Romania. Alte state unde, rata esecurilor acestor tranzactii a fost de peste 70% sunt Letonia si Belgia. Probabilitatea de a finaliza o cumparare transfrontaliera este mai mica de 50% in toate statele membre ale UE, cu exceptia Austriei si Estoniei.
Astfel, cumparatori din UE au efectuat 11.000 de comenzi, prin care voiau sa achizitioneze articole dintr-o lista care cuprindea 100 de produse populare - aparate foto, CD-uri, carti, imbracaminte - de la un vanzator din afara tarii. In urma studiului s-a constatat ca peste 60% dintre tranzactiile transfrontaliere nu au putut fi finalizate de catre consumatori, deoarece comerciantul nu a expediat produsul in tara lor sau nu a dispus de mijloace adecvate platilor transfrontaliere.
In 13 dintre statele membre, printre care si Romania, jumatate sau mai mult dintre produse ar putea fi cumparate la un pret mai mic cu 10% (costuri de transport incluse) de pe un site internet din alta tara. De asemenea, 1 din 2 produse cautate nu au putut fi gasite pe site-urile nationale, inclusiv in Romania, fiind oferite doar de un comerciant din alt stat membru.
"Rezultatele acestui studiu sunt foarte graitoare. Detinem de acum informatii si cifre concrete care indica gradul in care piata europeana unica este nefunctionala pentru consumatorii care apeleaza la comertul online cu amanuntul", a declarat comisarul european responsabil de protectia consumatorilor, Meglena Kuneva.
"Oferte mai bune si o mai mare gama de produse destinate consumatorilor, existente pe vasta noastra piata europeana, se afla la doar un clic de mouse departare. Dar, in realitate, cumparatorii care apeleaza la comertul online sunt inca in mare masura limitati la frontierele nationale", a subliniat Kuneva, care a adaugat ca "trebuie simplificat hatisul legislativ care ii impiedica pe comerciantii online sa-si ofere bunurile in alte tari".
Comisia Europeana a prezentat o comunicare care propune mai multe masuri ce pot fi implementate pentru reducerea complexitatii reglementarilor in domeniu, care descurajeaza in prezent societatile comerciale sa deserveasca consumatori din alte state membre.
In plus, pentru a stimula increderea in comertul online, problemele privind colectarea datelor cu caracter comercial si utilizarea lor pentru a determina profilul consumatorilor si pentru a le adresa oferte specifice vor fi analizate in cadrul unui forum la care vor lua parte partile implicate, a mai anuntat executivul european.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare