Metro a afisat un profit in scadere cu 61%, pe fondul cheltuielilor slabe de consum din Europa
Data publicarii: 03-11-2009 | InternationalMetro AG, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat ca profitul din al treilea trimestru a scazut cu 61%, in contextul in care cresterea somajului a afectat nivelul cheltuielilor de consum in Europa, si nu prevede o imbunatatire a afacerilor in acest an, relateaza Bloomberg.
Profitul net a scazut in trimestrul ce s-a incheiat pe 30 septembrie la 72 milioane euro, sau 22 centi/actiune, de la 183 milioane euro, sau 39 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Analistii estimau, in medie, un profit trimestrial de 89 milioane euro, potrivit unui sondaj Bloomberg.
Veniturile au scazut cu 4,6%, la 15,6 miliarde euro.
Vanzarile cu amanuntul din Germania, sursa a circa 40% din veniturile Metro, au scazut pentru a doua luna consecutiv in septembrie, dupa ce companiile au redus programul de lucru, consumatorii dispunand de mai putini bani pentru cheltuieli.
Castigurile grupului german, care s-a extins puternic in Europa de Est, inclusiv in Romania, au fost afectate si de deprecierea unor monede din aceasta regiune, mai ales a rublei rusesti si a zlotului polonez.
Thomas Rosenke, analist in cadrul WestLB, considera ca afacerile Metro dion Germania isi vor mentine persepctiva sumbra in viitorul apropiat si ca mediul de afaceri din Europa de Est va ramane, de asemenea, dificil.
Metro, ce nu a oferit estimari pentru acest an, din cauza crizei economice, a precizat ca mediul de afaceri nu se va ameliora "semnificativ" in acest trimestru. Metro si-a mentinut perspectivele pe termen mediu, ce presupun o crestere a profitului operational cu peste 8% si a veniturilor cu cel putin 6%.
Divizia de electronice Media Markt/Saturn a inregistrat un profit trimestrial inainte de taxe si impozite in scadere cu 2,1%, la 114 milioane euro, in cadrul, iar divizia de hypermarketuri Real si-a redus pierderile. Profitul operational din cadrul diviziei Cash & Carry, cea mai mare din punctul de vedere al vanzarilor, a scazut de la 194 milioane euro la 171 milioane euro.
Vanzarile au scazut cu 1,8% in Germania si cu 6,3% in afara tarii. Vanzarile din Europa de Est au scazut cu peste 15% in euro, desi veniturile calculate in valuta locala au crescut cu 0,7%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall