Romania are cele mai multe site-uri din UE ce incalca drepturile consumatorului in telefonia mobila
Data publicarii: 17-11-2009 | ActualitateRomania s-a clasat pe primul loc in Uniunea Europeana, alaturi de Ungaria si Austria, dupa numarul site-urilor de internet anchetate pentru nerespectarea drepturilor consumatorului in ce priveste serviciile de telefonie mobila, cu cate 21 de cazuri, potrivit unui raport al Bruxelles-ului.
Franta si Lituania au avut 20 de asemenea pagini web. Cele mai multe dintre site-urile din UE corectate sau inchise de autoritatile de protectia consumatorului au fost in Lituania (17), iar pe locul al doilea s-a clasat Romania, cu 16 astfel de site-uri.
De altfel, cele mai multe site-uri investigate au fost in Marea Britanie si Cehia, cate 43, urmate de Romania, cu 40. Marea Britanie s-a clasat pe primul loc, inaintea Romaniei, la numarul de cazuri in care a fost nevoite de anchete aprofundate, cu 39 fata de 38 in Romania.
In urma controalelor, Autoritatea Nationala de Protectia Consumatorului a identificat si patru cazuri care depaseau granitele tarii, la fel ca in Germania si Spania, se mai arata in raportul CE. Cele mai multe au fost gasite in Austria, respectiv 16, din totalul de 44 identificate in UE.
In raport s-a mai precizat ca 70% (respectiv 301) dintre site-urile internet anchetate pentru comercializarea frauduloasa de tonuri de apel, fonduri de ecran si alte servicii de telefonie mobila au fost corectate (52%) sau inchise (17%), ca urmare a unei proceduri disciplinare comunitare de 18 luni in materie de consum, realizata de cele 27 de state membre, de Norvegia si de Islanda.
Mai mult de jumatate dintre aceste site-uri internet erau destinate copiilor (54%, adica 163 de site-uri internet), folosind personaje de desene animate pentru copii sau personaje celebre din domeniul televiziunii ori necesitau acordul parintilor.
Problemele principale au vizat preturi neclare (41% dintre site-uri), absenta unor informatii comerciale complete (75% dintre site-uri), publicitate inselatoare (35%), in special, cea pentru tonuri de apel "gratuite", atunci cand, in realitate, consumatorul este obligat sa plateasca un abonament.
De altfel, in urma unei operatiuni de verificare minutioasa, in Italia, in februarie si in mai, autoritatile insarcinate cu aplicarea legislatiei au aplicat amenzi de aproximativ 2 milioane de euro pentru noua firme (Telecom Italia, Vodafone, Wind, Dada, Zed, H3G, Zeng, Fox Mobile si Tutto gratis).
"Aceasta ancheta desfasurata in ansamblul UE constituie un raspuns direct la sutele de plangeri din partea parintilor si a consumatorilor din numeroase tari ale UE. Tinerii nu trebuie sa fie victimele unor escrocherii precum publicitatea inselatoare care ii ademeneste catre subscrierea unor abonamente pentru tonuri de apel pe care le credeau gratuite. Iar parintii nu trebuie sa descopere surprize neplacute in factura telefonica, atunci cand copiii lor s-au abonat, in mod intamplator, la un serviciu nedorit", a declarat comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva.
Cetatenii UE detin peste 495 milioane de telefoane mobile, se mai arata in comunicatul CE.
Potrivit Bruxelles-ului, autoritatile nationale vor continua sa actioneze pentru a rezolva cazurile restante. Noul sistem de anchete comunitare de verificare minutioasa pe scara larga va continua, cu mai multe alte examinari de ansamblu si actiuni comune prevazute pentru 2009-2010.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare