Hotelurile de 2 stele reprezinta 44% din cele 1.104 de unitati din toata tara
Data publicarii: 19-11-2009 | TurismHotelurile de 2 stele detin cea mai mare pondere in numarul total al unitatilor hoteliere din tara (1.104), si anume 44%, cel de-al doilea loc il ocupa cele de 3 stele, cu o pondere de 28%, in timp ce unitatile de 4 stele detin 16%, potrivit unui studiu realizat de compania Trend Hospitality.
Potrivit companiei de consultanta Trend Hospitality Romania (THR), la nivelul intregii tari exista in prezent 1.104 hoteluri, dintre care 8% sunt unitati de o stea, 3% ocupa cele de 5 stele, iar 1% dintre acestea nu sunt clasificate.
De asemenea, in ceea ce priveste ponderea brandurilor mari hoteliere in unitatile din tara, acestea detin doar 7,3% din numarul total al camerelor, iar jumatate dintre acestea au calitate de 4 stele, insa nu exista niciun brand din segmentul economy.
Astfel, din totalul de 6.389 de camere care apartin brandurilor internationale, 1.415, adica 22,1%, sunt detinute de Windham, 1.221 (19,1%) de Accor, 918 de Best Western, 770 de Golden Tulip, iar 447 de InterContinental Hotels Group (IHG).
"Romania si Slovenia au cea mai mica rata de penetrare a brandurilor hoteliere, adica 7,3% din numarul total de camere existente, in timp ce alte tari din Europa, precum Franta, Spania, Ungaria, Finlanda au peste 40%", a declarat miercuri Lucian Marinescu, senior asscoiate THR, in cadrul conferintei Hospitality Trends Bucharest.
Potrivit consultantilor Trend Hospitality, piata hotelurilor din Capitala este inca imatura, deoarece nu exista un echilibru intre categorii, 66% dintre hoteluri sunt de 4 sau 5 camere, iar 48% dintre acestea au mai putin de 50 de camere, adica au o cota de piata mica si vizibilitate redusa.
Conferinta Hospitality Trends Bucharest 2009 a reunit personalitati din industria ospitalitatii, investitori privati si institutionali, reprezentanti ai sistemului bancar corporatist, proprietari de hoteluri, operatori, arhitecti specializati si alti actori din acest domeniu. In cadrul acesteia au fost abordate teme de prima importanta pentru industria hoteliera, de la investitii si planuri de dezvoltare pana la solutii de operare si concepte de design.
Compania de consultanta Trend Hospitality detine exclusivitate de francizare pe piata romaneasca a brandurilor Ramada, precum si a celor din portofoliul Wyndham Group - Ramada Worldwide, Super 8 Motel si Days Inn.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare