Numarul estimat al turistilor pentru segmentul de lux a crescut in 2009 cu 25%, pana la 10.000
Data publicarii: 20-11-2009 | TurismNumarul estimat al turistilor pentru segmentul de lux din acest an a crescut cu 25% fata de anul precedent, pana la 10.000, cele mai solicitate destinatii fiind insulele Caraibe si SUA, a declarat vineri purtatorul de cuvant al Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), Traian Badulescu.
"Numarul turistilor care au ales destinatii de lux in aceste an este de 10.000, in timp ce anul trecut au fost vandute cu 25% mai putine bilete pentru acest segment. Explicatia este ca cei care au bani, pleaca in continuare in vacante si pastreaza preferintele si obiceiurile din alti ani, chiar daca cheltuie mai putini bani", a afirmat vineri, Traian Badulescu, la deschiderea targului de oferte turistice de lux, Kings Holiday.
Potrivit reprezentantului ANAT, un alt segment cautat in acest an a fost cel al croazierelor, fiind estimat un numar 5.000 de turisti care au ales astfel de vacante, mai ales datorita scaderilor de pret operate de agentiile de turism. Astfel, preturile pentru croaziere au scazut in medie cu 25-30% fata de anul precedent, in timp ce cea mai mare scadere a fost chiar de 70%.
Presedintele agentiei de turism "Paralela 45", Alin Burcea, a spus ca segmentul de lux este in continuare cautat, mai ales datorita scaderii preturilor in acest an. "Luxul s-a ieftinit, in principal si datorita faptului ca au scazut preturile pentru biletele de avion. Turismul de lux este practicat in continuare, in special datorita scaderii preturilor pentru ofertele turistice in acest an, insa cei care aleg vacante de lux cheltuie mai putin decat in anul precedent. Spre exemplu, noi am avut in acest an o familie care a mers in Dubai, pentru 12.000-15.000 de euro", a spus Burcea.
Alin Burcea a adaugat ca a scazut turismul de nisa in acest an, mai ales pentru partea de corporate, pentru ca marile companii aleg pachete diferite pentru o singura deplasare. "Marile companii au ales in acest an sa imbine utilul cu placutul si au cumparat pachete pentru teambuilding, in care au introdus si un seminar de training, care in mod normal se facea separat", a exemplificat Burcea.
Reprezentantul Paralela 45 a mentionat ca suma medie cheltuita de turisti pentru vacanta de vara a scazut, de la aproximativ 600 de euro in 2008, pana la 570 in aceste an. Acesta estimeaza ca in 2010 valoarea medie cheltuita de turisti va ajunge pana la 500 de euro per vacanta.
Targul de oferte turistice de lux Kings Holiday are loc in perioada 20-22 noiembrie 2009 la World Trade Plaza si reuneste circa 30 de expozanti. Printre agentiile ofertante se numara Paralela 45, BJR Vacante si Thabo Expeditions.
Ofertele din cadrul targului pornesc de la 700-800 de euro, pentru o vacanta in Kenya, si poate depasi 30.000 de euro in cazul unei vacante pe o insula privata. De asemenea, operatorii din cadrul targului au oferte pentru 14 zile de safari in Namibia, cuprinse intre 2.000-8.000 de euro, in functie de preferintele turistului.
In plus, la expozitie mai sunt prezenti reprezentanti ai ambasadelor Irlandei si Armeniei si mai sunt promovate destinatii precum Cehia si Slovenia. Manifestarea este organizata de BDOBC, Net Worth Advisory si Tam, in parteneriat cu ANAT.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare