Versiunea GPL a Dacia Sandero a revigorat piata masinilor de acest tip din Franta
Data publicarii: 08-01-2010 | AutoModelul Sandero produs de Dacia, in varianta pe GPL, a inregistrat un succes important in Franta de la lansarea sa anul trecut, iar la finalul lunii noiembrie vanzarile depasisera 14.000 de unitati, respectiv 35% din totalul de autovehicule Sandero vandute, relateaza Les Echos.
Piata masinilor pe gaz de petrol lichefiat (GPL), aflata in impas in ultimii zece ani in Franta, ar putea fi revitalizata de noile masini de mici dimensiuni, noteaza publicatia franceza.
Inmatricularile noi au depasit 24.000 de unitati anul trecut, din totalul de 2,2 milioane masini, un prag care nu mai fusese atins in ultimii zece ani. Rezultatul este surprinzator mai ales din cauza factorilor ce limiteaza sectorul GPL, deoarece constructorii nu dau prea des informatii despre ofertele pe care le au in acest domeniu.
Nici din punct de vedere financiar, alegerea unui model pe GPL nu este foarte avantajoasa in Franta, deoarece costul scazut al carburantului este contrabalansat de consumul mai mare cu 20% decat in cazul benzinei. Totodata, in Franta mai putin de o benzinarie din sase este echipata cu GPL.
In pofida acestor riscuri, versiunea GPL a Sandero si-a gasit multi cumparatori, mai ales intre cei cu buget limitat. Versiunea pe GPL a fost comercializata la un pret doar putin mai mare decat cel al versiunii pe benzina si a beneficiat de o prima ecologica de 2.000 euro, astfel ca pretul unui Sandero a inceput de la 7.000 euro. La modelele mai mari, precum Logan, oferta pe GPL nu a suscitat acelasi interes.
In 2010 ar putea din vandute intre 50.000 si 60.000 de masini pe GPL, insa nu ar reprezenta decat 2-3% din totalul pietei auto din Franta, mult sub nivelul de 10% inregistrat in Italia sau alte tari.
Totusi, din 2012, odata cu lansarea de masini electrice la pret competitiv, mai ales de catre Renault-Nissan, acestea ar urma sa faca o concurenta neloiala acestui segment, deoarece prima ecologica ar urma sa fie de 5.000 euro pentru masinile electrice, conchide Les Echos.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall