Strategii de business IKEA: Pe romani i-a atras cu chiftelute suedeze, pe chinezi ii lasa sa traga un pui de somn la amiaza

Data publicarii: 22-10-2010 | Afaceri
Daca mergi la un magazin IKEA din Beijing la amiaza vei intalni zeci de parinti cu copii in brate care cauta patuturi potrivite. Nu ca sa le cumpere ci pentru a-si culca copii pentru amiaza acolo. Sambata dupa-amiaza e cea mai proasta zi daca vrei sa-si iei mobila. Fiecare pat din magazinul de 43.000 de metri patrati este ocupat de oameni care trag un pui de somn sub asternuturi.

Imaginea care poate irita orice proprietar de magazin european face parte din strategia celui mai mare retailer de mobila din lume de a atrage clienti in magazin, care mai devreme sau mai tarziu vor incepe si sa scoata bani din buzunar, scrie Bloomberg.

IKEA detine cel mai mare magazin din Asia in China, si intentioneaza ca in urmatorii ani sa-si dubleze reteaua de aici, in conditiile in care prognozele arata o crestere de 17% a pietei de mobila in tara cu cea mai mare cresetere economica din lume.

 

integral in: zf.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: