CRESCENDO, parteneriat de succes cu Intesa Sanpaolo Bank pentru comunicatii mai sigure

Data publicarii: 28-10-2010 | IT&C

   Prin proiectul de consolidare si modernizare a intregii infrastructuri de comunicatii, Intesa Sanpaolo Bank beneficiaza de cresterea securitatii datelor si a disponibilitatii serviciilor oferite, simultan cu reducerea costurilor aferente administrarii retelei 

Casa de solutii CRESCENDO, Cisco Silver Partner, anunta finalizarea cu succes a proiectului de consolidare si modernizare a retelei de comunicatii de date a Intesa Sanpaolo Bank Romania, subsidiara a Grupului Intesa Sanpaolo. Implementarea, avand la baza tehnologia Cisco Systems, a determinat cresterea securitatii datelor si imbunatatirea eficientei operationale a bancii, cu impact benefic asupra costurilor. 

Pe fondul dezvoltarii sustinute a retelei teritoriale si a portofoliului de clienti (atat persoane fizice, cat si juridice) Intesa Sanpaolo Bank a cunoscut o crestere a volumului de date, iar acest lucru a devenit o provocare in ceea ce priveste viteza de transmisie. 

"Am decis sa consolidam si sa modernizam rapid infrastructura de comunicatii" a precizat Marcela Gui, IT Manager, Intesa Sanpaolo Bank. "Ne-am dorit ca solutia aleasa sa fie una flexibila si scalabila, astfel incat sa se poata adapta planurilor de dezvoltare ale bancii noastre pe urmatorii 5 ani" completeaza Marcela Gui. 

"In urma auditului infrastructurii de comunicatii, am propus managementului Intesa Sanpaolo Bank o solutie bazata pe tehnologia Cisco care, prin reunirea principalelor functii de retea: rutarea, comutarea, securizarea si optimizarea traficului, sa permita bancii sa-si gestioneze eficient si sigur schimbul de date in LAN si WAN. O data cu adoptarea noii solutii, gestionarea retelei de comunicatii se face centralizat, fapt ce s-a reflectat in scaderea costurilor operationale" precizeaza Costel Cristea, Communication Solutions Business Unit Manager CRESCENDO. 

In urma  implementarii, Intesa Sanpaolo Bank dispune acum de o de retea de comunicatii ce asigura confidentialitatea si integritatea datelor schimbate intre unitatile din reteaua bancii. In plus, beneficiaza de o mai buna protectie a datelor impotriva atacurilor din interior, studiile de piata estimand ca in organizatii, la nivel mondial, aproximativ 80% din atacuri provin din interior, de cele mai multe ori involuntar.

 Pentru a se asigura performante ridicate la nivelul intregii retele de comunicatii si predictibilitate in ceea ce priveste functionarea si intretinerea ei, consultantii CRESCENDO au proiectat si implementat o arhitectura de acces la serviciile din DataCenter, conforma cu best practice-urile Cisco, respectand totodata politica de securitate si comunicatii a bancii.  

Astfel, gradul de disponibilitate al aplicatiilor critice de business a crescut, sistemul comutand acum in timp real in cazul aparitiei unei defectiuni la nivelul furnizorilor de linii de comunicatii sau la nivelul echipamentelor de retea (arhitectura centrala de tip "multi-site", cu Data Center si Disaster Recovery Center). 

In plus, personalul tehnic de la sediul companiei poate administra reteaua centralizat (utilizand platformele software de management de la Cisco Systems  - CiscoWorks si Access Control Server), ceea ce permite o schema de personal optima, in conditiile furnizarii de servicii intranet si internet securizate si complexe, pentru angajatii din toate locatiile.  

 "CRESCENDO ne-a oferit solutia si serviciile de care aveam nevoie. Adoptarea solutiei a determinat o scadere a costurilor aferente administrarii si intretinerii retelei de date. In plus, acum totul se intampla mai repede si intr-un mediu mult mai sigur. Iar daca pe viitor vom dori sa ne extindem reteaua de unitati sau sa adoptam noi tehnologii, acest lucru se va realiza fara modificari substantiale aduse infrastructurii de comunicatii". concluzioneaza Marcela Gui.

Comunicat de presa