Romanii isi iau vacanta o data pe an si prefera Romania, Bulgaria sau Grecia, arata un sondaj
Data publicarii: 14-02-2011 | TurismMajoritatea romanilor isi iau vacanta o singura data pe an, acestia avand ca destinatii preferate Romania, Bulgaria si Grecia, isi achizitioneaza vacanta direct de la sediul agentiei si prefera ca metoda de transport masina personala, potrivit unui sondaj realizat de infoturism.ro.
Portalul infoturism.ro, in parteneriat cu iVox, a realizat un sondaj in perioada 10-24 ianuarie care a avut ca obiectiv principal aflarea modului in care romanii isi organizeaza vacantele.
Astfel, cele mai cautate destinatii in anul 2010, conform statisticilor de rezervari realizate pe portalul infoturism.ro, au fost Romania, Bulgaria, Grecia, Turcia si Austria.
"Pentru Romania, cele mai multe rezervari de vacanta au fost realizate pe destinatia Mamaia si Eforie Nord (33%). Pentru Bulgaria, destinatiile cele mai cautate, care au strans cele mai multe rezervari in 2010, au fost Nisipurile de Aur si Sunny Beach (45%). Clasata pe locul 3, Grecia a avut ca destinatii preferate Insula Corfu si Insula Thassos (33%)" se arata in sondaj.
Pentru 2011, destinatiile aflate in topul cautarilor au ramas in mare parte aceleasi, evidentiindu-se o preferinta mai ridicata pentru destinattile montane din Romania, cu precadere Transilvania si Maramures, precum si spre Spania (Barcelona).
Datele obtinute in urma sondajului arata ca majoritatea respondentilor (49,81%) isi petrec vacantele in alt loc decat acasa, o singura data pe an. Un procent mult mai redus (27,82%) isi organizeaza vacanta in alt loc decat acasa, de doua ori pe an.
"In cazul mijloacelor de transport utilizate, masina personala reiese a fi una dintre cele mai populare solutii pentru vacanta, deopotriva in cazul barbatilor si femeilor. Autocarul si avionul raman ca optiuni, 34.94% dintre respondenti declarand ca nu folosesc niciodata autocarul, in timp ce 48% sustin ca nu folosesc niciodata avionul. In ceea ce priveste achizittonarea unei vacante, raspunsurile participantilor la sondaj sustin ca majoritatea (69,22%) prefera sa faca plata serviciilor la sediul agentiei. Un procent mic, dar in crestere, prefera sa faca plata online (21,04%) si 9,73% aleg banca pentru a realiza tranzactia" au mai precizat respondentii.
In cadrul sondajului, participantii au fost rugati sa realizeze un clasament al regiunilor preferate pentru o vacanta in tara. Astfel, in top s-a clasificat Litoralul Marii Negre - 49,39% sustinand ca il prefera de fiecare data cand merg in vacanta. Acesta este urmat de regiunea Transilvaniei si Maramures, pe locul patru situandu-se zona Bucovinei.
In topul serviciilor achizitionate de catre participantii la sondaj se afla sejururile, 19% dintre respondenti declarand ca rezerva des acest tip de vacanta. Acestea sunt urmate, ca frecventa in achizitionare, de cazari si city break-uri, pe ultimul loc situandu-se croazierele. In cazul croazierelor, un procent de 4,17% dintre participanti au declarat ca le achizitioneaza des.
La sondaj au participat 4.120 de persoane, dintre care 60.27% femei si 39.73% barbati. Cea mai mare parte a respondentilor au provenit din municipiul Bucuresti (22,82%), si judetele Cluj (6,29%), Iasi (4,76%) si Constanta (4,32%).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall