Romanii se reorienteaza spre creditele din magazine - sume mici, perioade scurte

Data publicarii: 06-04-2011 | Finante-Banci



Pe hartie, creditarea s-a dezghetat in Romania, dar, din pacate, pentru banci singurele imprumuturi care au succes acum sunt cele de refinantare si cele ipotecare de la "Prima Casa". In schimb, INF-urile s-au prins care sunt, de fapt, nevoile de finantare ale romanilor, asa ca au venit cu o oferta greu de refuzat. 

Intr-un interviu acordat Ziare.com, directorul general al Cetelem Romania, Gilles Zeitoun, ne-a vorbit despre profilul romanului care ia un credit de mica valoare, ce-l diferentiaza pe acesta de un consumator din alte tari UE si care va fi trendul creditarii in Romania. 

"Sunt de parere ca romanii se vor orienta catre credite de mici valori, pentru ca nu-si mai permit sa se imprumute asa cum o faceau pana acum doi ani. In primul rand, creditele de mica valoare si durata sunt mult mai accesibile. Evident ca acum nimeni nu mai vrea sa isi ia un credit pe zece ani", ne-a declarat seful Cetelem Romania. 

Avantajul este ca aceste credite date in magazin au sanse mai multe sa straga un client decat cele pe care le pun pe masa bancherii. Si asta pentru ca par a fi mai la indemana omului, mai ales ca romanii inca mai apeleaza la astfel de mici imprumuturi pentru achizitionarea de electrocasnice. 

Profilul debitorului roman, cu credit din magazin

"Romanul care ia un credit din magazin este un salariat cu venit mediu, de 1.400 de lei, si are, in general, o varsta cuprinsa intre 30 si 60 de ani. Acesta este dornic sa cumpere pentru ca, in ultimii doi ani, a fost fortat de circumstantele economice sa se abtina de la a mai face anumite achizitii", ne-a mai declarat Gilles Zeitoun. 

Integral in Ziare.com