Europe is younger in Bucharest, fraza propusa ca slogan pentru promovarea turistica a Capitalei

Data publicarii: 09-08-2011 | Turism

"Europe is younger in Bucharest” (Europa este mai tanara in Bucuresti, n.r.) este fraza care rezuma pozitionarea turistica a Bucurestiului propusa de consultantul contractat de MDRT pentru realizarea Planului de marketing turistic pentru municipiul Bucuresti 2011-2015.

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a organizat luni o consultare a factorilor implicati in turism la nivelul Capitalei cu privire la proiectul de Plan de marketing turistic al municipiului Bucuresti, document elaborat de catre Detente Consultants. La intalnire au participat reprezentanti ai industriei de turism, ai institutiilor si organizatiilor cu responabilitati in domeniu la nivelul orasului Bucuresti.

Consultantul a prezentat o analiza a situatiei actuale a turismului din Capitala, tendinte de evolutie a turismului urban in alte tari europene si componenta strategica a Planului de marketing turistic al municipiului Bucuresti, potrivit unui comunicat emis luni de minister.

"Conform analizei prezentate, dezvoltarea turistica a Bucurestiului trebuie centrata pe turismul de business si pe turismul de tip city-break (care inglobeaza si alte produse turistice precum turismul cultural sau turismul generat de evenimente). Specialistii sustin ca promovarea capitalei trebuie abordata si din perspectiva viitorului orasului, nu doar din cea a trecutului. In opinia lor, Bucurestiul trebuie sa se recomande ca un oras dinamic, in plina dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce in ce mai multe evenimente culturale, artistice si sportive", spun oficialii MDRT.

Potrivit acestora, fraza care sintetizeaza aceasta pozitionare, propusa de consultant si agreata de participantii la dezbaterea de luni, este "Europe is younger in Bucharest”.

Principalele categorii de public stabilite pentru Bucuresti ca destinatie turistica sunt: oamenii de afaceri, tinerii, city-breakers, grupurile de seniori si publicurile tematice (cum sunt, de exemplu, consumatorii de turism medical sau de intretinere). Aceste categorii se incadreaza in tiparul turistului-explorator, dispus sa experimenteze si sa descopere destinatii noi.

De asemenea, consultantul a recomandat mai multe axe de dezvoltare a turismului in Bucuresti, dintre care participantii au identificat ca cea mai importanta este crearea unui oficiu de turism al municipiului Bucuresti, cu rol central in implementarea strategiei. Alte directii de actiune se refera la sustinerea turismului de afaceri, crearea de evenimente culturale ample, sprijinirea organizarii si promovarea acestora, crearea unei retele de orase partenere, promovarea Bucurestiului in mediul online ca destinatie de turism, dezvoltarea unor sisteme de informare utilizand tehnologii digitale.

Analiza Detente Consultants a avut la baza propriile cercetari cu privire la turism in municipiul Bucuresti, cercetari realizate de companie sau de alti consultanti in domeniu, in ultimii ani, la nivel european, precum si date statistice si studii disponibile pentru Romania, precum Studiul de brand realizat in 2010 sau Planul de maketing turistic al Romaniei pentru perioada 2011-2015.

In urma discutiilor, consultantul va definitiva Planul de marketing pana la sfarsitul lunii, prin elaborarea componentei operationale, care va detalia axele de dezvoltare propuse si va indica modul de implementare si responsabilii pentru fiecare actiune in parte.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: