ANPC: Bancile vor fi obligate sa afiseze in unitati, pe ecran TV, informatii utile clientilor

Data publicarii: 05-09-2011 | Finante-Banci

Societatile financiare bancare si nebancare vor fi obligate sa afiseze in interiorul unitatilor, la loc vizibil, pe ecran TV, informatii despre drepturile si obligatiile consumatorilor, explicatii privind termenii specifici domeniului financiar-bancar, precum si date furnizate de ANPC.

"Informatiile trebuie sa fie redactate in mod clar, concis, vizibil, usor de citit si cu caractere de aceeasi marime", se mentioneaza intr-un ordin emis de presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Constantin Cerbulescu, publicat in Monitorul Oficial. Totodata, informatiile trebuie sa fie prezentate astfel incat sa nu induca in eroare consumatorii.

Potrivit documentului, prezentarea informatiilor mentionate se va face pe intreaga suprafata a ecranului, cu exceptia benzii scroll, la intervale de 45 de minute, cu durata de 15 minute. De asemenea, institutiile bancare au obligatia sa asigure, permanent, un spatiu sub forma de banda scroll, pe care se vor derula informatii referitoare la pretul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, in principal: comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere la ghiseu si ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de internet banking, valorile indicilor de referinta utilizati in contractele de credit, dobanzile acordate la depozite si alte produse de economisire.

"Sunt supuse prevederilor prezentului ordin societatile financiare bancare si nebancare, altele decat cele de tip case de ajutor reciproc si case de amanet", potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial.

Potrivit documentului, banda scroll va avea o dimensiune de minimum 10% din suprafata ecranului, iar suportul de afisare va fi un ecran digital cu diagonala de minimum 65 centimetri. Sistemul de transmitere va trebui sa permita actualizarea zilnica a informatiilor difuzate. 

NewsIn