ANPC: Bancile vor fi obligate sa afiseze in unitati, pe ecran TV, informatii utile clientilor
Data publicarii: 05-09-2011 | Finante-BanciSocietatile financiare bancare si nebancare vor fi obligate sa afiseze in interiorul unitatilor, la loc vizibil, pe ecran TV, informatii despre drepturile si obligatiile consumatorilor, explicatii privind termenii specifici domeniului financiar-bancar, precum si date furnizate de ANPC.
"Informatiile trebuie sa fie redactate in mod clar, concis, vizibil, usor de citit si cu caractere de aceeasi marime", se mentioneaza intr-un ordin emis de presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Constantin Cerbulescu, publicat in Monitorul Oficial. Totodata, informatiile trebuie sa fie prezentate astfel incat sa nu induca in eroare consumatorii.
Potrivit documentului, prezentarea informatiilor mentionate se va face pe intreaga suprafata a ecranului, cu exceptia benzii scroll, la intervale de 45 de minute, cu durata de 15 minute. De asemenea, institutiile bancare au obligatia sa asigure, permanent, un spatiu sub forma de banda scroll, pe care se vor derula informatii referitoare la pretul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, in principal: comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere la ghiseu si ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de internet banking, valorile indicilor de referinta utilizati in contractele de credit, dobanzile acordate la depozite si alte produse de economisire.
"Sunt supuse prevederilor prezentului ordin societatile financiare bancare si nebancare, altele decat cele de tip case de ajutor reciproc si case de amanet", potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, banda scroll va avea o dimensiune de minimum 10% din suprafata ecranului, iar suportul de afisare va fi un ecran digital cu diagonala de minimum 65 centimetri. Sistemul de transmitere va trebui sa permita actualizarea zilnica a informatiilor difuzate.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall