CE a aprobat fonduri nerambursabile de 724 mil.euro pentru autostrazile Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu
Data publicarii: 27-09-2011 | ActualitateComisia Europeana a aprobat saptamana trecuta finantari nerambursabile de 724 milioane euro pentru constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu, cu temen de finalizare in 2013, a anuntat luni Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
"Aceste decizii ale Comisiei Europene constituie o veste extraordinara pentru Romania pentru ca ne permit sa incepem decontarea din bani europeni nerambursabili a lucrarilor pentru constructia autostrazilor de pe Coridorul IV. Aprobarea finantarii europene pentru aceste doua proiecte va duce si la cresterea ratei de absorbtie a fondurilor europene la MTI pana la sfarsitul anului, urmand ca in 2012 si 2013 sa cheltuim integral cele doua miliarde de euro alocate pentru proiectele de infrastructura rutiera. In urmatoarele saptamani vor incepe efectiv si lucrarile la aceste proiecte, dupa finalizarea perioadei de proiectare prevazute in contractele semnate in lunile mai si iunie anul acesta", a declarat, luni, ministrul Anca Boagiu.
Cele doua autostrazi fac parte din Coridorul IV pan-european.
Proiectul Nadlac-Arad vizeaza proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi intre Nadlac si Arad, de 38,882 km, dar si a unui drum de legatura intre Nadlac si DN7, in lungime de 5,911 km.
Astfel, vor fi construite doua poduri, 11 pasaje, trei noduri rutiere, un centru de intretinere si doua zone de servicii. Contributia nerambursabila din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest obiectiv este de 213,8 milioane euro, iar termenul de finalizare este 2013.
"Prin constructia autostrazii Nadlac-Arad se estimeaza o reducere cu 40% a numarului de accidente pentru traficul intre Nadlac si Arad, precum si o reducere a timpului mediu de calatorie la 26 minute. Prin constructia autostrazii Orastie-Sibiu se estimeaza reducerea cu 20% a numarului de accidente pentru traficul intre Orastie si Sibiu, precum si reducerea timpului mediu de calatorie la 56 de minute", potrivit MTI.
Proiectul Orastie-Sibiu are drept obiectiv proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi intre Orastie si Sibiu, de 82,07 km. Proiectul prevede constructia a noua poduri, a trei viaducte, a 25 de pasaje, a opt noduri rutiere, a doua centre de intretinere si a patru zone de servicii. Contributia nerambursabila din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest obiectiv este de 510,1 milioane euro, iar termenul de finalizare este 2013.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall