Ce spune Stefanos Theocharopoulos, Director General Romtelecom, despre rezultatele financiare ale companiei si strategia pentru 2012
Data publicarii: 23-02-2012 | Afaceri
Concentrare pe pachete si servicii TV pentru segmentul rezidential
Intr-un context economic care a ramas dificil si incert in 2011, Romtelecom a reusit sa aiba succes cu cateva initiative strategice in 2011, cum ar fi lansarea de noi pachete pentru clientii rezidentiali in a doua parte a anului, care au intrecut asteptarile noastre. In 2012 vom continua sa ne concentram pe oferirea de pachete in locul serviciilor separate, aceasta fiind, cel mai probabil, cea mai mare schimbare a strategiei comerciale a Romtelecom din ultimii ani. Prin completarea ofertei de servicii TV, internet si voce a Romtelecom cu produse lansate in colaborare cu Cosmote, clientii pot cumpara si servicii de internet si voce mobila intr-un singur pachet care are cea mai buna acoperire de pe piata.
Pe langa pachete, in ceea ce priveste strategia companiei, vom continua sa ne intensificam atentia asupra zonei de servicii TV, care sunt esentiale pentru piata romaneasca. Avand in vedere faptul ca romanii sunt consumatori "intensivi” de servicii TV, Romtelecom construieste, pe baza acestui interes crescut, o oferta extinsa cuprinzand si o componenta puternica de divertisment, serviciile TV fiind disponibile prin satelit, cablu, IPTV si in format over-the-top. Aceasta deschide in sine noi posibilitati pentru pachete extinsesi pentru oferirea de servicii care sa satisfaca toate nevoile unei gospodarii, cu avantajul suplimentar de a avea o singura factura si de a administra relatia cu un singur furnizor.
Consolidarea pozitiei de lider pe segmentul business
In ceea ce priveste segmentul business, compania si-a mentinut in 2011 pozitia de lider pe piata de servicii fixe de voce, internet si VPN, continuand sa sustina companiile romanesti prin ofertele sale. Rata de crestere pentru conectarile la serviciul de internet fix Romtelecom Business Solutions a fost mai mare decat cea inregistrata de piata, iar pachetele de servicii (de doua, trei sau chiar patru servicii) au continuat, de asemenea, sa castige cota de piata - de exemplu, pachetul IT Manager a inregistrat vanzari de peste 30 000 de unitati de la lansare. Am inceput deja oferirea de servicii bazate pe tehnologia cloud si vom continua sa construim pe expertiza ICT in urmatorii ani.
Evolutia numarului de clienti
Numarul in crestere de clienti care aleg pachete Romtelecom este reflectat, de asemenea, in cresterea numarului de utilizatori de servicii de internet si TV, ambele depasind cifra de 1,1 milioane de clienti la sfarsitul anului 2011, compensand partial declinul inregistrat de telefonia fixa. La acest moment peste 40% dintre clientii Romtelecom folosesc cel putin doua servicii ale companiei. Procesul de crestere organica a fost completat suplimentar prin achizitii si fuziuni si prin contributia NextGen.
Optimizari interne
Romtelecom a facut multe eforturi semnificative pentru cresterea eficientei companiei in anii trecuti. In 2011 acestea s-au reflectat printr-o scadere a personalului companiei cu aproximativ 1700 de angajati, in urma imbunatatirii eficientei operationale si a programelor de plecari voluntare.
Din acest punct de vedere, in 2012 ne vom concentra mai mult pe imbunatatirea proceselor end-to- end (de la un capat la altul) si pe a ne asigura ca eforturile anilor trecuti sunt consistente si coerente si ajuta la o servire mai buna a clientilor companiei.
Rezultate financiare relevante
Cu privire la rezultatele financiare, veniturile in 2011 au scazut cu 8% in comparatie cu 2010, desi scaderea inregistrata in trimestrul 4 al anului trecut, in comparatie cu aceeasi perioada a anului precendent, este semnificativ mai mica (de 4,4%). De asemenea, pro forma EBITDA in trimestrul 4 din 2011, excluzand costurile cu reducerile de personal, a fost cu 2% mai mare in comparatie cu trimestrul 4 din 2010, generand o imbunatatire de 1,3% a ratei EBITDA pro forma. Cheltuielile operationale din 2011 au avut, de asemenea, o buna evolutie, reflectand eforturile de reducere a costurilor si de crestere a eficientei, totalul cheltuielilor operationale (OPEX) fiind cu 6% mai mic, totusi, fara a tine cont de efectele de restructurare si transformare, scaderea cheltuielilor OPEX este de 7%. Principalele domenii in care au avut loc reduceri sunt cheltuielile cu personalul, restante la plata si alte servicii. Per total putem spune ca trimestrul 4 a avut rezultate mai bune decat cele precedente.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall