In 2012, romanii vor sa faca achizitii de valoare crescuta cu cardul de credit

Data publicarii: 07-06-2012 | Finante-Banci

In ultimii ani, ei au folosit cardul de credit pentru acoperirea cheltuielilor uzuale, urgentelor si facturilor, arata un studiu comandat de Banca Romaneasca

Conform unei cercetari online realizate de Banca Romaneasca in perioada 1 - 31 mai 2012, pe un esantion de 9.093 de respondenti, in 2012, cardul de credit ar putea fi produsul-vedeta al sistemului bancar. Daca in 2011, cei mai multi dintre romanii care detin un card de credit l-au utilizat pentru achizitii de valoare mica, urgente sau cheltuieli lunare, anul acesta, ei se orienteaza catre cumparaturi cu valoare ridicata. 

In prezent, mai mult de jumatate din romani detin carduri de credit, dintre acestia 65% fiind posesorii unui singur card, in timp ce restul au doua sau chiar trei carduri. 

Dintre motivele care stau la baza achizitionarii unui card de credit, cele mai frecvent mentionate sunt cele legate de posibilitatea realizarii unor achizitii majore, dar si de acoperirea cheltuielilor zilnice. Astfel, 37,89% dintre respondenti au declarat ca au solicitat un card de credit  pentru a avea la dispozitie o suma mai mare de bani, in timp ce 19,43% au apelat la acesta pentru o urgenta. 17% din detinatorii de card de credit afirma ca l-au utilizat pentru acoperirea cheltuielilor lunare, inclusiv datorii, iar un procent similar, pentru cumparaturi importante. 

Ati solicitat cardul(rile) de credit in principal pentru:

"Cardul de credit devine vedeta produselor bancare, majoritatea celor chestionati in cadrul studiului comandat de noi declarand ca il vor folosi pentru a acoperi cheltuieli sau investitii importante. In cazul clientilor Banca Romaneasca, s-a constatat o usoara tendinta de crestere, a nivelului tranzactiilor, iar cea mai ridicata valoare a fost inregistrata in luna decembrie 2011, la un nivel mediu de aproape 200 lei/tranzactie efectuata la comercianti", a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca. 

Pe lista cumparaturilor efectuate de romani cu ajutorul cardului de credit se afla produsele din supermarket (57,4%) (alimente, produse de curatenie si ingrijire personala), electronice, gadgeturi, electrocasnice si tehnologie (39,13%), dar si articole de imbracaminte si incaltaminte (24,8%). De asemenea, romanii mai utilizeaza cardurile de credit la plata facturilor (17,35%), dar si pentru diferite distractii precum cadouri, vacante, calatorii (12,78%).

La ce fel de tranzactii folositi cel mai des cardul de credit?

Tranzactii mici, de mai multe ori pe luna

Peste jumatate dintre posesorii de carduri de credit il utilizeaza de mai multe ori pe luna, 18,31% doar o data pe luna, iar 17,31% din respondenti au declarat ca folosesc cardul de credit ocazional, doar pentru urgente. La ultima tranzactie efectuata prin cardul de credit, peste 41% din respondenti declara ca au platit intre 50 si 200 lei, doar un sfert dintre ei indicand o suma intre 200 si 500 lei. 

Pe parcursul acestui an, 1 din 2 romani detinatori de carduri de credit declara ca vor sa achizitioneze produse cu o valoare ridicata prin intermediul acestora. Printre cumparaturile mentionate se afla electronicele (51,66%), produsele pentru renovarea casei sau mobila (24,05%) si vacantele (18,31%). 

Va propuneti ca in 2012 sa achizitionati produse de valoare cu ajutorul unui card de credit?

80% din romani tin cont de reduceri

Acelasi studiu comandat de Banca Romaneasca arata ca reducerile oferite reprezinta un factor important in alegerea unui card de credit, 20,31% din respondenti mentionand ca au luat in considerare beneficiile legate de ofertele speciale si reducerile la cumparaturi cand au optat pentru un anumit card. Alte criterii luate in considerare sunt legate de costul cardului  (24,58%) si banca emitenta (21,07% au ales aceeasi banca pe care o utilizau si in cazul altor servicii). 

In  ultima vreme, influentati de criza economica, pentru cei mai multi dintre romani reducerile au avut o importanta majora, cei mai multi utilizatori (61,02%) sustinand ca folosesc carduri care le ofera reduceri in anumite magazine. In majoritate, cei chestionati - aproximativ 80% - admit ca la achizitia unui produs au fost influentati de reducerile oferite.

Cat de mult va influenteaza reducerile atunci cand decideti sa achizitionati un produs?

De aceea, sezonul reducerilor este perioada preferata de cumparaturi pentru cea mai mare parte dintre respondenti, 48,56% dintre acestia declarand ca merg des si foarte des (13,99%) la cumparaturi cu aceasta ocazie. Un sfert dintre participanti sustin ca merg rar la cumparaturi in timpul reducerilor, iar 12% declara ca nu sunt interesati de acestea. Cu toate acestea, romanii se declara in general nemultumiti de reducerile afisate in magazinele din tara: 65% considerandu-le putin sau deloc avantajoase,

"Interesul crescut pentru reduceri ne-a determinat sa introducem in oferta noastra de produse si servicii si programul Reduceri Destepte, prin care posesorii de carduri Banca Romaneasca au acces la reduceri substantiale la cumparaturile efectuate oricand in magazinele partenerilor nostri", a mai spus Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.

Prin programul "Reduceri Destepte" posesorii de carduri emise de Banca Romaneasca au acces la reduceri de pana la 35% in magazinele si locatiile partenere, pe tot parcursul anului.(detalii pe http://www.banca-romaneasca.ro/pentru-tine/carduri/reduceri-destepte/ )

Despre Banca Romaneasca

Cu un capital social de pana la 200 de milioane de euro si o retea nationala de sucursale in toate orasele importante ale tarii, Banca Romaneasca are 20 ani de activitate pe piata bancara din Romania. In octombrie 2003, cel mai mare grup financiar din sud-estul Europei, National Bank of Greece (NBG), a cumparat pachetul majoritar de la Banca Romaneasca, detinand in prezent 89,07% din capitalul social al acesteia. Un alt actionar important este Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care detine 10,21% din capitalul social al bancii. Banca Romaneasca este una dintre cele mai lichide banci de pe piata locala, cu un indice de solvabilitate de 24%, comparativ cu o medie a sistemului de 14% si un minim reglementat de 10%. 

In paralel, NBG este, in prezent, banca cu cele mai mari lichiditati din sud-estul Europei, fiind lider de piata in Grecia din punctul de vedere al depozitelor atrase. National Bank of Greece este cel mai vechi si cel mai mare grup financiar din Grecia, fiind fondat in anul 1841 si listat la Bursa de Valori din Atena inca din anul 1880. Incepand cu octombrie 1999, grupul este listat si la Bursa de Valori din New York (NYSE). National Bank of Greece are o experienta de 170 de ani, cu o puternica prezenta internationala prin cele peste 1.700 de unitati bancare. Printre companiile reprezentative aflate sub controlul National Bank of Greece in Romania se mai numara: NBG Securities Romania, Garanta Asigurari, NBG Leasing si NBG Factoring Romania.

www.banca-romaneasca.ro