Deloitte Europa Centrala: Firma Anului la categoria Preturi de Transfer acordat de Interational Tax Review - European Tax Awards

Data publicarii: 18-06-2012 | Afaceri

Deloitte Europa Centrala a primit premiul "Firma Anului la categoria Preturi de Transfer din Europa Centrala” la a 8-a editie a Premiilor anuale International Tax Review (ITR) European Tax, organizata pe 16 mai la Londra.

"Acest premiu recunoaste calitatea serviciilor furnizate de expertii nostri in preturi de transfer, atitudinea proactiva si colaborarea directa, capacitatea noastra de a asculta si a furniza solutii adaptate pentru fiecare dintre clientii nostri”, spune Iwona Georgijew, liderul echipei de preturi de transfer din Deloitte Europa Centrala.

Deloitte a inceput sa construiasca acest serviciu regional in 2002. Astazi, firma are o retea de profesionisti foarte bine pregatiti si capabili sa rezolve problematici complexe in domeniu, oferind consultanta de calitate in toata regiunea.

Preturile de transfer reprezinta un aspect global cu care se confrunta toate multinationalele. In practica romaneasca, cerintele dosarului de preturi de transfer au fost publicate in 2008. Atunci a devenit clar ca aceste reglementari vor deveni din ce in ce mai stringente, pe masura ce statul urmareste sa isi maximizeze veniturile fiscale din baza de impozitare.

"Companiile trebuie sa se asigure ca respecta in totalitate legislatia preturilor de transfer inainte de a fi prea tarziu si trebui sa analizeze acest aspect atat din punct de vedere al riscurilor, cat si al oportunitatilor: isi asuma riscuri mari daca nu se asigura ca respecta aceste reglementari; in acelasi timp, daca se conformeaza, au oportunitatea de a-si eficientiza situatia fiscala”, subliniaza Dan Badin, Partener Deloitte Tax in Romania. "In ultimii doi ani, am asistat la o crestere sustinuta pe acest palier; din 2010, grupurile cu actionariat romanesc trebuie sa depuna si ele dosarul preturilor de transfer”.

Echipa de experti fiscali din Romania asista unele dintre cele mai mari multinationale active pe piata pentru intocmirea dosarelor preturilor de transfer. Ca parte a retelei de firme membre Deloitte, echipa are capacitatea de a furniza servicii ce implica activitatea clientilor intr-o multitudine de tari si geografii.

Ciprian Gavriliu, Manager si lider al echipei preturilor de transfer din Romania, adauga: "In unele situatii, dosarul preturilor de transfer reprezinta o radiografie a tranzactiilor realizate de partile afiliate intregului business dezvoltat de companii in Romania. In ultimii trei ani, pe fondul cresterii cererii si a complexitatii problematicii aferente, ne-am triplat echipa, iar businessul nostru a crescut de la zero la aproape 12% din veniturile realizate de Deloitte Tax in Romania. Oferim servicii unui numar de aproape 100 de clienti, majoritatea multinationale”.

Firmele membre Deloitte, recunoscute pentru excelenta

Pentru al doilea an la rand, firmele membre Deloitte au primit cele mai multe premii, comparativ cu alte retele de consultanta. Acumuland cele mai importante distinctii regionale, firmele membre Deloitte au fost desemnate reteaua regionala a anului la categoriile European Transfer Pricing si European Tax Policy.

"Reteaua globala Deloitte depune eforturi pentru a furniza servicii de calitate clientilor din Europa si din alte regiuni ale lumii. Multumim International Tax Review pentru ca recunoaste inca o data capabilitatile si angajamentul global al firmei noastre de a ajuta clientii sa raspunda celor mai importante provocari ale mediului fiscal global, intr-o rapida schimbare”, spune Dan Lange, Global Managing Director, Tax & Legal, Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL).

Firme de servicii fiscale si juridice din 26 de jurisdictii europene, plus Africa de Sud, au fost nominalizate la aceste premii. Pentru a alege castigatorii, International Tax Review a analizat aplicatiile depuse de firmele participante, in timp ce echipa sa de jurnalisti a realizat o analiza detaliata folosind o varietate de surse, inclusiv un sondaj in randul directorilor cu responsabilitati in aspecte fiscale la nivel international. Premiile au fost acordate pentru activitatea depusa pe parcursul a 12 luni.

Firmele membre Deloitte fac parte dintr-o retea globala care include aproximativ 28.000 de parteneri si profesionisti pe aspecte fiscale la nivel mondial.

Modelul flexibil al livrarii de servicii care este promovat de firmele membre si de reteaua globala Deloitte ajuta clientii sa opteze pentru nivelul de suport potrivit pentru nevoile lor. Serviciile furnizate pot fi coordonate in baza unei abordari locale, globale sau regionale, sau o abordare centralizata menita sa sporeasca eficienta si controlul asupra activitatii fiscale.

Clientii beneficiaza de extinderea globala a retelei de firme membre Deloitte, pastrand totodata accesul la expertiza fiscala locala la momentul si in locul in care au nevoie. Acest lucru implica o relatie stransa cu autoritatile de control, raspunsuri rapide la modificarile legislative, precum si un furnizor de servicii de consultanta fiscala care detine o cunoastere profunda a provocarilor cu care se confrunta si a mediului de activitate in care opereaza.